Show simple item record

dc.contributor.advisorYeşilyurt, Nilüfer
dc.contributor.authorSöylemez, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:44Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:44Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626154
dc.description.abstractÜlkemizde son yıllarda afişlerde ve reklamlarda çocuklara yönelik çok fazla ileti olduğu görülmektedir. Çocukların görsel tasarımda kullanılması ne kadar etkili olmaktadır? Afiş hazırlanırken tasarımcı çocuk figürünü görselde ne kadar yansıta bilmiş ve alıcı mesajı ne ölçüde algılamış, afişler çocuk objesinde ne şekilde yer edinmiştir? Benzeri sorular sorulmaktayken tam bu noktada böyle bir araştırmanın ihtiyaç olduğunu düşündüm. Bu konuda daha önce bir araştırma konusu olmaması dolayısıyla çocuk temalı afişlerinin incelemesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Araştırmada, iletişim tanımı, tasarımın tanımı, iletişimin bileşenleri, afişin tanımı, afişin tarihçesi ve ülkemizde afişin gelişimi ele alınmış olup bu tanımlar araştırmanın temelini oluşturmuştur. Bu araştırma, ülkemizde 1980' den günümüze görsel iletişim tasarımı açısından 20 adet `çocuk` konulu afişin tasarım açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Görsel iletişim tasarımının vazgeçilmezi olarak kabul edilen `afiş` görsel iletişim tasarımı açısından incelenmiştir.Bu tezde görsel iletişim ve afiş tasarımının temel ilkeleri ele alınmış olup araştırmada kullanılan a fişler; tasarım ve estetik kaygılar açısından oluşan sorunları ortaya koymaya çalışılmıştır.Bu tezde değerlendirilen 20 afiş için hazırlanan anket 100 eğitim fakültesi mezunu öğretmene uygulanmıştır. Ankette bulunan her afiş için 10 soru sorulmuştur. Sonuç olarak; görsel iletişim tasarımı açısından ülkemizde tasarımcılar tarafından hedef kitleye sunulan afişler; sosyolojik, tasarım, estetik ve kullanılan objelerin konu, kompozisyon, renk, tipografi açısından incelenmiştir. Afiş çalışmaları yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen bilgilerde kullanarak değerlendirme yapılmıştır.
dc.description.abstractIn our country, it is seen that too many messages in posters and advertisements aimed at children in recent years. How effective is children's being used in visual design? How could poster designer succeed in preparing kids figures in visual? In what extent has receiver detected the given message in the poster? In what way is kids object shown in posters? At the point of hearing similar questions are asked, I have thought exactly the need for such a study. Because of the lack of research on this subject, requirements of child-themed posters is appeared.In this research, definifion of communication, definition of design, components of communication, definiton of posters, history and the development of the posters in our country is dealt with and these definiton define the basis of the research.In this research, it is aimed to research 20-kid themed posters in our country from 1980 to the present day in terms of visual communication design.Considered as indispensable in visual communication design `posters` were examined in terms of visual communication design.The basic principles of visual communication and poster design were dealt with in the research; issues that occur in terms of design and aesthetic considerations were tried to be revealled.20 posters in thisthesissurveywereadministeredto 100 graduates of educationfacultyteacher. 10 questionswereasked in thesurveyforeachposters.In conclusion; poster presented in our country to the audience by designers were examined in terms of design,visual communication design; aesthetic and the subject, composition, color, typography of object used in the posters. Information obtained as a result of research done in the field of poster study has also been used to carry out the evaluation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörsel iletişimde çocuk afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe impact of visual communication in children's poster on the audience
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPosters
dc.subject.ytmPoster art
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmTarget group
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmComposition
dc.identifier.yokid10081151
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424958
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess