Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Muhittin
dc.contributor.authorÇetin, Zeki
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:40Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:40Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626113
dc.description.abstractDemokratik yönetim ve devlet yaşam tarzının ayrılmaz unsuru olan siyasal partilerin programlarının seçimler öncesi hedef seçmen kitlesine belli strateji ve politikalarla anlatımı ve desteğinin alınması giderek önem kazanmaktadır. Kitle partilerinin genelde kemikleşmiş ideolojik seçmen kitlesi dışında kararsız ve partilerin seçim öncesi uyguladığı seçim propagandası ve çevresel faktörlerin (ekonomik, milli vb.) etkisi ile oy verecek olan seçmen kitlesinin oyunu kazanma aşamasında politik pazarlama araç ve stratejileri belirleyici olmaktadır. Bu seçmen kitlesi gün geçtikçe artmakta ve partilerin hedef seçmen kitlesi olarak gün geçtikçe artarak devam etmektedir. Dışa açılmış ve çevresel etkilerin giderek arttığı seksenli yıllar ve sonrasında Türkiye'de de siyasi partiler kamuoyu araştırmaları ile seçmen özellikleri ve grupları ile ilgili anketler ile güçlü ve eksik taraflarının tespiti ve uygulanacak seçmen davranışlarını yönlendirebilecek etkileyici propaganda araçları ile desteklenmiş bir seçim stratejisi ile başarıya ulaşma konusunda uzman şirketler ile çalışmaya başlamışlardır. Bu başarının seçim sonrası da bir sonraki seçimlerde kitlenin konsolide edilerek güçlü bir şekilde desteğinin alınması içinde devamı gerekmektedir. Seçmenin öncelik ve ağırlıkları değişeceğinden bu tür araştırma ve uygulamaların düzenlilik arz etmesi başarının lider dışındaki en önemli aracı olduğu kanaatindeyim. Bu tezin amacı politik çerçevenin tanımlanması ve hangi tür araçlar ile seçmen kararını parti lehine çevirme ve kazanma yollarını ortaya koymaktır. Bu kapsamda kitle iletişim yolları ve teknikleri önem arz etmektedir.
dc.description.abstractIt is becoming gradually important to express and get support of target voters with party programs before eelections for the politcal parties which are Integral element of democratic governance and public life. Parties often entrenched ideological voters except unstable and electioneering applied before the election of the party and environmental factors (economic, national, etc. ), political marketing tools and strategies in the process of winning the game of voters who will vote with the effect is decisive. This constituency is increasing day by day and continues to increase day by day as the target constituency of the parties. After 80s when environmental effects gradually increased, political parties started to make surveys about voter features and groups. In this surveys, political parties are studied with specialized companies and it is aimed to investigate strong and weak sides of party programmes. This success should be carried on after election to get the support of voters by consolidated. Since the priorities and trends are chancing, I believe that the continuity of this kind of studies and practices are the most important tools for succes except the leader. The main purpose of this study is to define the political framework and to expose what kind of tools make voters to support the party. In this context, it is important to mass communication and techniques.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik politik pazarlama, Y kuşağına yönelik politik pazarlama stratejlerinin geliştirilmesi
dc.title.alternativeStrategical political marketing, political marketing strategies for generation Y
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical parties
dc.subject.ytmPolical party manifests
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmPropaganda
dc.subject.ytmStrategic
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.identifier.yokid10089222
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424985
dc.description.pages195
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess