Show simple item record

dc.contributor.advisorVolkan, Engin
dc.contributor.authorAyzit, Zehra Civan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:40Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:40Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626111
dc.description.abstractBu çalışma zaman tercihlerini açıklamada kullanılan iki popüler varsayım olan hiberbolik iskontolama ve sabit iskontolama yöntemlerine göre azalan sabırsızlık ve iskontolama değerlerini göstermektedir. Kısaca Diyarbakır'ın sosyal, tarihi ve kültürel yapısı tanıtılmış ve ardından Diyarbakırda yaşayan girişimcilerden elde edilmiş olan veriler incelenmiştir. Tüm hesaplamalar Rohde (2010) 'nin makalesinde tanıtılan formülasyon ve varsayımlara göre uygulanmıştır. Girişimcilerin sabit iskontolama varsayımına göre uzun vadede daha düşük iskonto oranını tercih ettikleri görülmüştür ki bu durum finansal pazar koşulları ile tutarlıdır. Bu çalışma gösteriyorki sabit iskontolama makro ekonomide yaygın olarak kabul görmüş olmasına rağmen sabit iskontolamadan belirgin sapmalar söz konusudur. Hiperbolik yaklaşım ile tutarlı olarak hiperbolik faktörün uzun vadede azaldığı görülmektedir, diğer bir değişle uzun vadede sabırsızlık azalmıştır.
dc.description.abstractThis study investigates two popular assumptions: hyperbolic discounting and constant discounting used to analyze time preferences or intertemporal choice. Diyarbakir's social, historical and cultural structure is briefly introduced and the data collected from entrepreneurs in Diyarbakir are processed. All the calculations were applied in accordance with the formulas and assumptions written in Rohde's (2010) article. Entrepreneurs prefer smaller discount rate for long term that is compatible with the conventional discounting we assume for the financial markets. The results showed that constant discounting has a widespread use in macroeconomics; however there are significant deviations from constant discounting. It is shown that impatience decreased in the long term, which is consistent with hyperbolic discounting.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleValuaton of time preferences across regions in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye genelinde bölgeler arası zaman tercihleri değerlemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFinansal İktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDiscount
dc.subject.ytmDiyarbakır
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmTime
dc.subject.ytmHyperbolic
dc.identifier.yokid10029553
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414677
dc.description.pages39
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess