Show simple item record

dc.contributor.advisorSaydam, Reyhan
dc.contributor.authorGürsoy, Halime Tuğçe
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:33Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626032
dc.description.abstractDuyguları tanımlamada ve ifade etmede yetersizlik duyma olarak en genel şekilde ifade edilen aleksitimi, günümüzde giderek artan bir şekilde toplumda görülmektedir. Özellikle ilköğretim çağındaki çocuklarda aleksitimi semptomlarının arttığı ifade edilebilir. Yine en genel tanımıyla kendisini başkasının yerine koyma, başkası gibi düşünme şeklinde tanımlanabilecek olan empatinin de literatürde giderek azaldığı ile ilgili çalışmalar mevcuttur. Öte yandan aleksitimi ile empati arasındaki ilişkiyi inceleyen yeterli çalışma mevcut değildir. Bu nedenle bu çalışmada, ilköğretim çağındaki bireylerin aleksitimi ile empati düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada bu bağlamda, İstanbul ili Ayazağa İlköğretim Okulunda ve Mehmet Ipgin İlköğretim okulunda 2014-2015 eğitim öğretim yılında öğrenim gören (n=170) ilköğretim öğrencisine, Sarıyer belediyesi aile danışma merkezine gelen danışanlara ve Sarıyer belediyesi yaz kurslarına giden öğrencilere Baron Empati Ölçeği ve Toronto Aleksitimi Ölçeğini içeren anket uygulaması yapılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre 13-15 yaş grubundaki bireylerde aleksitimi düzeyleri ile empati düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür (p<0,01). Bireylerin empati düzeyleri üzerinde sadece kardeş sayısı ve babanın eğitimini istatistiksel olarak anlamlı bulunurken; aleksitimi düzeyleri üzerinde ise sınıfın istatistiksel olarak anlamlı etkisinin olduğu saptanmıştır (p<0,05). Anahtar Kelimeler: Aleksitimi ; Eşduyum; İlkokul.
dc.description.abstractAlexithymia which is generally described as ineligible situation of identification of senses and their expression has been increasingly seen in the society nowadays. In may be argued that Alexithymia symptoms are especially increasing at primary school aged children. In literature there are researches arguing that empathy which is defined in generally as thinking like others and put oneself in someone's place is decreasing. On the other hand, there have not been enough research focusing on relationship between Alexithymia and empathy. For this reason, the relationship between Alexithymia and empathy of individuals at primary school was examined in this research. The study in this context, the province of Istanbul Maslak Elementary School and Mehmet IPG High school students studying in the 2014-2015 academic year at the school (n = 170) elementary school students, to clients from the Sarıyer Municipality of family counseling center, and Saunders Baron outgoing students to municipal summer courses Empathy Scale and Toronto Alexithymia the survey was conducted containing the scale.Individuals in the 13-15 age group, according to the results of the study showed that there is a significant relationship between empathy levels and levels of alexithymia (p <0.01). The empathy of individuals, only the number of siblings and father's education found to be statistically significant; TAS is above the level of the class were found to be statistically significant effect (p <0.05).Key Words: Alexithymia, Empathy, primary school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.title13-15 yaş grubundaki bireylerde empatinin aleksitimi düzeyleri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeIndi̇vi̇duals i̇n the 13-15 age groups i̇n the alexithmia impact on levels of empathy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAlexithymia
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.subject.ytmAlexithymia
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmFamily communicatin
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.identifier.yokid10093033
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424938
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess