İstanbul Vakıf Üniversitelerinde çalışan kadın akademisyenlerin iş yerlerinde yıldırmaya maruz kalmasının iş performansı ile ilişkisi
dc.contributor.advisor | Akçay, Recep Cengiz | |
dc.contributor.author | İlke, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:45:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:45:32Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/626015 | |
dc.description.abstract | Yıldırma, son zamanlarda çalışanlar tarafından `psikolojik şiddet` olarak bilinen bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. `Bastırma`, `yok sayma`, `bezdirme` olarak da ifade edilebilen yıldırma, birçok olumsuz sonucu beraberinde getiren önemli bir sorundur. Bu sorun çalışanların performansını doğrudan etkilemektedir. Tez çalışmamız, işyerinde yıldırma ile kadın çalışanların performansı arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile yapılmıştır. Eğitim sektörü içerisinde çalışan, birçok eğitmen kadın sosyal yaşantısından uzak bir şekilde iş ortamında geçirmiş olduğu vakitte karşılaştığı yıldırma politikasıyla psikolojik sorunlar yaşayıp kendisi değersiz hissetmektedir. Tez çalışmamızda yıldırma, performans ve bunlar arasındaki ilişki açıklanmış ve buna ek olarak İstanbul'da Vakıf Üniversiteleri'nde görev yapan 349 kadın akademisyene yönelik bir araştırma yapılmıştır. Elden edilen veriler dâhilinde yapılan ölçek çalışmasına göre yıldırma sürecinin kadın akademisyenler tarafından nasıl olarak alğılandığı ve yıldırma sonrası göstermiş oldukları iş performansında ne gibi etkilerin yaşandığı ve bu etkilere karşı alınan önlemler SPSS 24 programı ile yapılan analizler birlikte tez içeriğinde detaylıca işlenmiş ve yorumlanmıştır. Bu araştırmanın sonucunda kişisel verimsizlik ve performans düşüklüğünün en önemli nedenlerinden biri olan yıldırmanın çalışan performansı için önemli bir etken olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İş Performansı, Kadın Akademisyenler, Vakıf Üniversiteleri,Yıldırma | |
dc.description.abstract | Mobbing has recently emerged as a concept known as psychological violence among employees. Mobbing, which can also be expressed as suppression, ignoring, harassment, is an important problem that brings with it many negative consequences.This problem directly affects the performance of employees. Our thesis study was conducted to determine the relation between mobbing in the workplace and the performance of female employees. In the education sector, many women start having psychological problems caused by mobbing policy they face during their time in the business environment away from their social lives. They feel that they are invaluable. In our thesis study, mobbing, performance and the relationship between them are explained and in addition to this, the this study entrusted on 349 women academicians working in Vakif Universities in Istanbul.According to the survey conducted, within the given study, how the mobbing process was perceived by female academicians and the effects of job performance in the post-mobbing and the measures taken by SPSS 24 were analyzed and explained in detail.As a result of this study, it has been determined that mobbing, which is one of the most important reasons of personal productivity and low performance, is defined as an important factor for employee performance.Keywords: Business Performance, Female Academics, Foundation University, Mobbing | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İstanbul Vakıf Üniversitelerinde çalışan kadın akademisyenlerin iş yerlerinde yıldırmaya maruz kalmasının iş performansı ile ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between exposure of short academic workers working in İstanbul Foundation University with business performance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-17 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Foundation universities | |
dc.subject.ytm | Academicians | |
dc.subject.ytm | Women academicians | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Mobbing | |
dc.subject.ytm | Psychological maltreatment | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Job performance | |
dc.identifier.yokid | 10238919 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553169 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |