Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaşı, Bahattin
dc.contributor.authorAtagün, Şenay
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:16Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:16Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625844
dc.description.abstractGrafik Sanatı -diğer bir ifadeyle Görsel İletişim-, ilk insanın doğayla buluşmasından başlayarak günümüze kadar resim dilini kullanarak çeşitli evreler geçirir. Yazının bulunuşuna kadar iletişimde kaynağını tamamen doğadan alan semboller gelişmiştir. Bu semboller, ortak kaynağa dayalı olması ve zamanla kültürler arası iletişimle benzerlikler ve çeşitlilikler göstermektedir.Grafik Tasarımcı, konusunu ele alırken bazı kurallar içerisinde en etkili ve yalın anlatım yöntemleri kullanmalıdır. Sanatsal yaratımda daha özgür ve özgün olabilen ressamlar aynı kaynaklardan esinlenseler de kendi üsluplarıyla birlikte kendi imajlarını oluştururlar. Picasso, Gauguin'in öğretisiyle doğayı geometrik formlara dönüştürmüştür. Matisse'nin sembolleri renklerdir; duyguları etkili anlatmanın en canlı ve hareketli olgusu renklerdir. Kandinsky, imajlarını oluştururken, algının içsel boyutu olan tinsellikten hareket eder. Klee, en saf biçimlendirmenin çocuk resimlerinde olduğunu savunurken müziğin coşkusunda yararlanır. Miro, kendinden önceki pek çok sanatçıya öykünmüş olsa da düşleminin oluşturduğu tamamen kendine ait imajlarını ortaya koymuştur. Dali'nin sanatın sonsuzluğunu ifade etmekte rolü sınır koymadığı hayal gücü ve rekabet duygusudur.Tüm bu sanatçıların, sembolü haline gelen imajlarının bir kaynağı olduğu gibi, görsel sanatlara kazandırdıkları yeni imajlar grafik sanatlar alanında da etkili ürünlere dönüşmüştür.Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, sembolik imaj, Soyut Sanat, Çizgi, Renk.
dc.description.abstractGraphic art-in other words Visual communication-starting from the first person to present the meeting with nature's picture using the language of various phases. Continue reading the dialog in bulunuşuna the nature source of symbols. These symbols, based on common resource and cross-cultural communication shows similarities and variations.Graphic designer, here are some guidelines when handling the issue of the most effective and simple in narrative methods. I created, which might be a more free and original artistic painters, along with my own stylistic esinlenseler the same sources creates its own image. Picasso, Gauguin's teachings into the nature with geometric forms. Matisse are the symbols color; the most telling case of vibrant emotions effectively. When creating their image perception of Kandinsky, the intrinsic size is tinsellikten. Klee's paintings is the purest formatting defending child benefit in the enthusiasm of the music. Miro, emulated its predecessor although the fantasy of many artist generates fully revealed their image of your own. Dali's art is to express the infinite limits the role of imagination and feeling the competition.All of these artists, which has become a symbol of the image as a source of benefits to new images, Visual Arts in the field of graphic arts has evolved into effective products.Key Words: Graphic design, symbolic image, abstract art, line, color.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKandinsky, Miro, Klee, Picasso, Matisse ve Dali`nin eserlerindeki sembolik imajların grafik tasarımdaki yansımaları
dc.title.alternativeReflections on graphic design symbolic image in the works of Kandi̇nsky, Mi̇ro, Klee, Pi̇casso, Mati̇sse and Dali̇.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmImage making
dc.subject.ytmAbstract art
dc.subject.ytmLine
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmSymbolic image
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmColor expression
dc.identifier.yokid10122786
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443247
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess