Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin, Gülsüm Gülnaz
dc.contributor.authorSevindik, Orhan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:15Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:15Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625831
dc.description.abstractGrafik tasarım, sanat ile endüstrinin kesiştiği bir noktada durduğu için oldukça özel bir konuma sahiptir. Grafik tasarımın özel oluşu, grafik tasarım eğitimini de özel kılmıştır. Özellikle Sanayi Devrimi ile gerçek anlamda hayat bulan grafik tasarım, insanları etkilemedeki en önemli araç olma özelliğini hala korumaktadır. Grafik tasarım eğitiminin Türkiye'deki konumuna bakıldığında 100 yılı aşan bir geçmişe sahip olduğu görülecektir. Köklü bir geçmişe sahip olmasına rağmen özellikle yükseköğretim düzeyindeki grafik tasarım eğitiminin durumu az sayıda bilimsel araştırmaya konu olmuştur. Bu çalışma, Türkiye'deki eğitim sisteminin her kademesinde yer alan grafik tasarım eğitiminin nicel ve nitel durumunu ortaya koymaya çalışarak, önlisans düzeyinde yürütülen grafik tasarım eğitimine odaklanmıştır. Öncelikle önlisans düzeyinde eğitim veren tüm üniversite programları içerik, amaç, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS), teorik ve uygulamalı ders yükü kriterlerine göre değerlendirilmiştir. Ardından grafik tasarım sektörünün tarafları olan akademisyen, sektör çalışanı ve sektör işletme sahiplerine yönelik anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Ayrıca dünyanın çeşitli ülkelerindeki önlisans grafik tasarım eğitim programları incelenmiştir. İçerik karşılaştırma, anket uygulaması ve diğer ülke örneklerinin incelenmesiyle ortaya çıkan bulgular ışığında sektör çalışanları ve akademisyen temsilcileriyle derinlemesine görüşmeler yapılmış ve yeni bir müfredata altyapı oluşturmak üzere taslak dersleri listelenmiştir. Son olarak gerçekleştirilen bir günlük çalıştay ile ders isimleri netleştirilerek, önlisans düzeyi için grafik tasarım program önerisi taslağı geliştirilmiştir.
dc.description.abstractGraphic design has a quite special position and it is intersection between industry and art. Graphic design feature is the most important tool and it influences people since industrial revalution.When we look at the position of graphic design education it is mor then 100 years process. This study focuses on all levels of the education system is Turkey and focuses on graphic design education of quantative and qualitative method. First of all education university program and contents and aims are analyzed accondure to European Credit Transfer System (ECTS). Subsequently the graphic design sector is analyzed accondre to the new academik sektr an quantionaire is applied in thes stduy in addition graphic design degree in vocational schools are analyzed in varians contries education comparisans of contens, ourvey occupations and other countries are anlyzed. Workers of the sectors and academic are interviewed by the renearder and draft lesson one listed in order to new curriculum. Finaly paren of the subjects are clarified by means of workshop and graphic design proporsal draft is developed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleYükseköğretimde grafik tasarım eğitimi ve bir model önerisi
dc.title.alternativeGraphic design education in higher education and a model porposal
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmGraphic design education
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmGraphic design
dc.identifier.yokid10115811
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid428796
dc.description.pages295
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess