Show simple item record

dc.contributor.advisorErkan, Aziz
dc.contributor.authorErdal, Burcu Burçak
dc.date.accessioned2021-05-08T06:45:14Z
dc.date.available2021-05-08T06:45:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625820
dc.description.abstractİnfografikler bilginin doğrudan öğrenilmesinin yanında, karmaşık bir bilginin bizde yarattığı algı kapanmasına da engel olur. İnfografiklerin sunmuş olduğu değişik renkler, biçimler, puntolar yoluyla algıda seçicilik oluşur, böylece dikkat yoğunlaşması gerçekleşir. Bu algı ve dikkat aracılığı ile verilmek istenen karmaşık bilgiler anlaşılır hale dönüşür.Formal ve informal eğitimlerde, infografik yöntemiyle ders anlatılmasının daha yararlı olduğu bilinmektedir. Özellikle derslerde infografik yönteminin bir araç olarak kullanılması, hem anlatım yönünden uzunca bir metni anlatmakla kolaylık sağlayacağı gibi, aynı zamanda öğrencilerin de anlatılan konulardan sıkılmadan dinleyebilmelerine yol açacaktır. Zor ve karışık olan metin tabanlı bilgilerin, infografik yöntemiyle anlatılması öğrenmede kolaylık sağlamasıyla birlikte, öğrenen için de dikkati arttırıcı bir etki yaratacaktır.
dc.description.abstractIn addition to making us acquire information directly, infographic information prevents perplexity which we have due to confusing information. Perceptual selectivity occurs via various (colors, forms, type sizes, points) of infographics; thus, there occurs intense focusing. Aimed confusing information becomes comprehensible. It is a fact that in formal or informal education, it is more useful to teach via infographic method. Especially in the lessons, using infographic method as means not only makes narrating a long text easier, but also makes students listen the lessons without getting bored. Teaching difficult and confusing text-based information via infographic method provides convenience in learning and it has an effect which increases learners focusing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİnfografiğin toplumsal bilinç oluşturmadaki önemi ( depremden korunma örneği ile )
dc.title.alternativeThe importance of infographic on creating social consciousness (protection from earthquake with sample)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-19
dc.contributor.departmentGrafik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10118224
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid503921
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineGrafik Tasarımı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess