Show simple item record

dc.contributor.advisorZeren, Şerife Gonca
dc.contributor.authorDogan, Ebru
dc.date.accessioned2021-05-08T06:44:55Z
dc.date.available2021-05-08T06:44:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625607
dc.description.abstractBu araştırmanın iki temel amacı vardır. Bunlardan birincisi, sınıf öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülükleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerini, cinsiyet, medeni durum, yaş, kıdem, çocuk sahibi olup olmama, alınan hizmet içi eğitim sayısı, yöneticilik planları, yöneticilik tecrübeleri, yöneticilik vasıfları, okul yönetiminin yaşam boyu öğrenmeyi desteklemesi açısından karşılaştırmaktır. İkinci amaç da sınıf öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu kapsamda İzmir ili Bornova ve Çiğli ilçelerindeki devlet ilkokullarında görev yapan sınıf öğretmenleri araştırmanın evrenini oluşturmuşlardır. Araştırma kapsamında, küme örnekleme yöntemi ile belirlenen, 285'i kadın, 113' ü erkek olmak üzere toplam 398 sınıf öğretmenine ulaşılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği, Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, kadınların yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin erkeklere oranla yüksek olduğu; diğer değişkenler açısından anlamlı bir farklılık bulunmadığı; öğrenilmiş güçlülük ile yaşam boyu öğrenme eğilimi arasında anlamlı, pozitif yönlü ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThere are two main purposes in this study. The first purpose is comparing the learned resourcefulness levels of primary-school teachers with lifelong learning trends in terms of gender, marital status, age, seniority, having children, the number of in-service trainings, management plans, management experiences and managerial qualifications and school administration's supporting. The second purpose is studying the relationship between the learned resourcefulness levels and lifelong learning trends of primary-school teachers. In this context, the primary-school teachers working in the state primary schools in Bornova and Çiğli districts of İzmir formed the universe of the study. A total of 398 classroom teachers (285 female and 113 male) were included in the study via cluster sampling. Rosenbaum Learned Resourcefulness Scale, Lifelong Learning Tendencies Scale and Personal Information Form were used to collect the data of the study. As a result of the analysis of the data, the lifelong learning trends of women are higher than men; there was no significant difference between other variables discussed. It is concluded that there is a significant, positively and low level relationship between learned resourcefulness and lifelong learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between the levels of learned resourcefulness and lifelong learning tendencies of primary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-30
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearned resourcefulness
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10272498
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570633
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess