Sınıf öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Zeren, Şerife Gonca | |
dc.contributor.author | Dogan, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:44:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:44:55Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625607 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın iki temel amacı vardır. Bunlardan birincisi, sınıf öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülükleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimlerini, cinsiyet, medeni durum, yaş, kıdem, çocuk sahibi olup olmama, alınan hizmet içi eğitim sayısı, yöneticilik planları, yöneticilik tecrübeleri, yöneticilik vasıfları, okul yönetiminin yaşam boyu öğrenmeyi desteklemesi açısından karşılaştırmaktır. İkinci amaç da sınıf öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu kapsamda İzmir ili Bornova ve Çiğli ilçelerindeki devlet ilkokullarında görev yapan sınıf öğretmenleri araştırmanın evrenini oluşturmuşlardır. Araştırma kapsamında, küme örnekleme yöntemi ile belirlenen, 285'i kadın, 113' ü erkek olmak üzere toplam 398 sınıf öğretmenine ulaşılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla Rosenbaum Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği, Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, kadınların yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin erkeklere oranla yüksek olduğu; diğer değişkenler açısından anlamlı bir farklılık bulunmadığı; öğrenilmiş güçlülük ile yaşam boyu öğrenme eğilimi arasında anlamlı, pozitif yönlü ve düşük düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | There are two main purposes in this study. The first purpose is comparing the learned resourcefulness levels of primary-school teachers with lifelong learning trends in terms of gender, marital status, age, seniority, having children, the number of in-service trainings, management plans, management experiences and managerial qualifications and school administration's supporting. The second purpose is studying the relationship between the learned resourcefulness levels and lifelong learning trends of primary-school teachers. In this context, the primary-school teachers working in the state primary schools in Bornova and Çiğli districts of İzmir formed the universe of the study. A total of 398 classroom teachers (285 female and 113 male) were included in the study via cluster sampling. Rosenbaum Learned Resourcefulness Scale, Lifelong Learning Tendencies Scale and Personal Information Form were used to collect the data of the study. As a result of the analysis of the data, the lifelong learning trends of women are higher than men; there was no significant difference between other variables discussed. It is concluded that there is a significant, positively and low level relationship between learned resourcefulness and lifelong learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin öğrenilmiş güçlülük düzeyleri ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The relationship between the levels of learned resourcefulness and lifelong learning tendencies of primary school teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-03-30 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learned resourcefulness | |
dc.subject.ytm | Lifelong learning | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10272498 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 570633 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |