Show simple item record

dc.contributor.advisorKazan, Hüseyin
dc.contributor.authorBay, Ahmet Eyüp
dc.date.accessioned2021-05-08T06:44:28Z
dc.date.available2021-05-08T06:44:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625325
dc.description.abstractGünümüzde hareketli görsel kullanımı gerek video kayıt cihazları aracılığıyla gerekse fotoğraf çekmek için üretilen fakat video da çekme özelliğine sahip dslr ve aynasız cihazlar aracılığıyla çok ciddi bir kullanım alanına sahiptir. Bu çalışmada da, görsel hikâye anlatısının en temel ve önemli parçalarından biri kameranın, gelişim sürecinden bahsedilmektedir. Bu süreç ele alınırken, ilk olarak ışığın yansıtma özelliğinin keşfinden, sonrasında da bu yansıtmanın belli bir zemin üzerinde tutulabilmesi fikrinin üretilmesiyle başlanmaktadır. Bu fikrin gerçeğe dönüştürülmüş hali olan camera obscura'nın keşfi ile görsel kayıt cihazının ilk ve en ilkel halinin ortaya çıkış serüveni ele alınmaktadır.Camera obscura'nın üretimi tamamlandıktan sonraki süreçte bu cihazın geliştirilme yollarının arayışı ele alınmaktadır ki bu süreç çalışmada Niepce ve Daguerro'nun icat ettikleri günümüz manasında ki ilk fotoğraf makinesine kadar gelmektedir. Böylelikle ilk fotoğraf makinesi cihazı üretilmiş ve tek kare çekim işlemi profesyonel bağlamda gerçekleştirilmiş olmaktadır.Niepce ve Daguerro'nun keşfinden sonraki süreçte shutter speed adı verilen pozlama süresinin hızını belirleyen perde hızı üzerine çalışmaların başlaması ile birlikte hareketli görsel ilizyonun keşfi ele alınmaktadır. Bu süreçte yapılan bir idda sonucu bir deneyden ve bu deney sonrasındaki gelişimin iç yüzünden bahsedilmektedir.Hareketli görselin üretimi için ortaya cihazın tarihsel gelişimi ele alındıktan sonra, çalışmada bu hareketli görselin, cihaz aracılığıyla nasıl oluşturulduğundan bahsedilmektedir. Bu konu ele alınırken iso, diyafram, beyaz ayarı, perde hızı gibi birçok pozlama elemanlarından bahsedilmektedir.Pozlama mantığı ele alınmasının ardından, görsel dil oluşumundan ve videonun görsel dil gramerinden bahsedilmektedir. Bu bölümden kullanılan açı ve ölçeklerden, bu açı ve ölçeklerin ne anlama geldiklerinden ve görseli okuyan izleyici tarafında nasıl bir duygu uyandırdığından bahsedilmektedir.Sonraki bölümde ekipmansal gelişim ele alınmaktadır. Süreç içerisinde üretilen ekipmanların, görsel hikâye anlatısına etkisinin gözlemlenebilmesi amaçlı bu bölüm dizayn edilmiştir. Bu bölümde bu ekipmanların ne zaman üretildiği, hangi ekipmanın hangi görsel kayıt cihazına uyumlu olduğu ve bu ekipmanlar ile ne tür kamera hareketleri yapılabileceği gibi konular bu başlık altında ele alınmaktadır.Son bölümde ise yukarıda ele alınan görsel dilin gramer yapısı, kameranın pozlama mantığı ve ekipmanların kullanımı konuları 'Deli Yürek' ve 'Sen Anlat Karadeniz' projeleri üzerinden incelenmesi gerçekleştirilmektedir. Bu inceleme ile eski üretimler ve yeni üretimler arasındaki farkın belirlenmesi amaçlanmakta ve böylelikle süreçsel bağlamda oluşan bu gelişimin görsel hikâye anlatısına olan etkisi gözlemlenebilmektedir.Anahtar Kelimeler: Görsel dil, Kamera, Camera Obscura, Hareketli Görüntü, Pozlama, Teknoloji
dc.description.abstractNowadays, moving visual which is recorded by camera or dslr and mirrorless machine has large usage area. This work handle that the most important part of visual story telling, camera's development process. This process is explained, firstly the feature of light as a projection, then this projection was tried to save on a floor as a idea. This idea's reality is camera obscura and with obscura's discovery, visual recorder's first and primitiv has been produced and this work handle this process.This work explain that after the production of camera obscura was done, the development ways was called for this device and in this process, niepce and daguerro explored the photograph machine. This device is important because this machine is first professional machine in today's sense.This work handle that after the process which niepce and daguerro's discovery, some different Works began about shutter speed. İn this process, happened a bet and thanks to this bet, shutter speed was founded.This work operate how moving visual is produced, after handling niepce and daguerro's process. When this concept explain, iso, diaphragm, White balance etc. İs explained too.This work process, after handling exposure logic, visual language formation, the visual grammer of video. This part of work also handle that angle and scale, what these angels and scales mean and what kind of emotions is apeared on the audiences when they watch these angels and scales.İn the other part of work, equipment development is operated. This part designed how affect the equipment to visual language. This part also handle that which equipment is available for which camera, when this equipments developed and which moving with camera can be done with this equipments.İn the last part of this work, this work realize an examination all about this. This examination is made on 'Deli Yürek' and 'Sen Anlat Karadeniz' projects. Thanks to this examination all reader are going to see what is the differences between the old projects and the new projects and in the all process what changed about visual language.Keywords: Visual Language, Camera, Camera Obscura, Moving İmage, Exposure, Technologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.title1970 sonrası kamera teknolojisindeki gelişimin görsel hikâye anlatısına etkisi: Deli Yürek ve Sen Anlat Karadeniz televizyon dizisinin incelemesi
dc.title.alternativeThe effect of the development of camera technology after 1970 on visual storytelling: An observation beetwen Deli Yürek and Sen Anlat Karadeniz television serial
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVideo camera
dc.identifier.yokid10290510
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591467
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineSinema Televizyon Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess