Show simple item record

dc.contributor.advisorSözer Çapan, Aylin
dc.contributor.authorBilgiş, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-08T06:44:21Z
dc.date.available2021-05-08T06:44:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625250
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim kurumlarında çocukların fen doğa keşiflerinin ilk olarak karşılaştığı yerdir. Bu dönemde çocuklar bilimden yararlanır araştırma eğilimindedirler soru sorarlar deneyim içinde olurlar. Okul öncesi merak ve keşif duygusu araştırma sorgulama tanıyarak birçok kazanımı yerine getirir. Fen eğitiminin amacı yaşadığımız çevrede dünyada yaşama amacıyla genişlemesini sağlamaktır. Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ve bu kapsamda oluşturdukları okul öncesi fen öğretim aktivitelerinin, öğrencilerinin resimleri üzerinde nasıl bir yansıması olduğunu belirlemeye ilişkin gerçekleştirilen bu çalışma, durum çalışması deseni aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Diğer bir durum ise katılımcı öğretmenlerin kendi sınıflarındaki öğrencilerin fen öğretim etkinliklerine dair çizdikleri resimlerdir. Özetle bu araştırmada birden fazla durumun varlığı, çalışmanın deseninin çoklu durum çalışması şeklinde düşünülmesini sağlamıştır. Bu araştırmada İstanbul İl Merkez'inde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi düzeyde öğrenim gören 48-72 ay grubu çocukların resimleri incelenmiştir. Bu çalışmanın evrenini 2018- 2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul İl Merkez'inde öğrenim gören 48-72 ay grubunda olan çocuklar; çalışmanın örneklemini ise bu evrenden seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 53 çocuk oluşturmaktadır. Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları, Cho, Kim ve Choi'nin (2003) geliştirdiği ve Ünal, Akbal ve Gelbal (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan `Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği` ile tespit edilmiştir. Öğretmenlerin tutumları temelinde oluşturdukları fen öğretim etkinlikleri ise araştırmacılar tarafından ilgili literatür bağlamında geliştirilen `Fen Öğretimi Değerlendirme Ölçütleri` yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin kendilerinin hazırladığı ve sınıflarında uyguladıkları fen öğretimi etkinlikleri nitelik açısından değerlendirildiğinde, gerçekleştirdikleri fen öğretimi etkinliklerinin niteliğinin genel toplam puanının oldukça düşük düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre, fen öğretimi gerçekleştirme konusunda olumlu tutumlara sahip olan öğretmenlerin bu durumu pratiğe dökme konusunda oldukça eksik olduklarını da ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte, daha tecrübeli öğretmenlerin fen öğretimi gerçekleştirme konusunda, diğer daha az tecrübeli öğretmenlere göre daha geride oldukları da ulaşılan sonuçlar arasındadır.
dc.description.abstractPreschool education is the first place where children discover science and nature. During this period, children tend to research science, they ask questions, they become in experience. Preschool curiosity and sense of discovery accomplish many gains by recognizing inquiry inquiry. The aim of science education is to ensure the expansion of our environment in order to live in the world. This study was carried out to determine the attitudes of preschool teachers towards science teaching and the reflections of preschool science teaching activities on their students' pictures. Another situation is the pictures of the participant teachers about the science teaching activities of the students in their classes. In summary, the presence of more than one case in this study, the study design has been considered as a multi-case study. In this study, the pictures of 48-72 months old children in pre-school level under the Ministry of National Education in Istanbul were examined. The population of this study was composed of 48-72 months old children who were educated in Istanbul Provincial Center in 2018- 2019 academic year. The sample of the study consists of 53 children selected by random sampling method. The attitudes of preschool teachers towards science teaching were determined by `Attitude Scale of Preschool Teachers towards Science Teaching ği developed by Cho, Kim and Choi (2003) and adapted to Turkish by Ünal, Akbal and Gelbal (2010). On the other hand, science teaching activities which were formed on the basis of teachers' attitudes were analyzed with the help of Değerlendirme Science Teaching Evaluation Criteria en developed by researchers in the context of related literature. When the science teaching activities prepared by the preschool teachers themselves and applied in their classroom were evaluated in terms of quality, it was concluded that the overall total score of the quality of the science teaching activities they carried out was quite low. According to this result, it is revealed that teachers who have positive attitudes about performing science teaching are quite lacking in putting this situation into practice. However, it is also observed that the more experienced teachers are behind in terms of performing science teaching than the other less experienced teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönemdeki fen etkinlikleri uygulamalarının çocuk resimleri ile incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10289670
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599415
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess