Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraduman, İlkay
dc.contributor.authorAhmed, Wasiu Abodunrin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:44:10Z
dc.date.available2021-05-08T06:44:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625163
dc.description.abstractBu çalışmade, pazarlama reklamlarının gençler arasında alkollü içecek tüketimini azaltma üzerindeki etkisini incelemiştir. Bununla birlikte, çalışma Nijerya'daki gençler arasında reklamın alkollü içecek tüketimine etkisini özellikle incelemiştir; Nijerya'da gençlere yönelik pazarlama reklamı ile alkollü içki tüketiminin azaltılması arasındaki ilişkiyi belirledi; ve Nijerya'da gençler arasında pazarlama reklamının alkollü içecek üzerindeki etkisini araştırdı. Popülasyonun seçilen unsurlarından elde edilen bu çalışmada birincil veri kaynakları kullanılmıştır. Araştırmada tahmin teknikleri olarak Pearson korelasyonu ve regresyon analizi kullanılmıştır.Korelasyonun sonucu, tüm değişkenlerin pozitif olarak ilişkili olduğunu ve hepsinin birbirine karşı önemli olduğunu ve regresyon analizinin alkollü içecek reklam araçlarının Gençler arasında Alkollü İçecek Tüketimi üzerinde olumlu ve önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Reklamın pazarlanması, ADC üzerinde olumlu ve önemli bir etkiye sahiptir ve alkol televizyonun reklamı, gençler arasında alkollü içecek tüketimi üzerinde olumlu ve önemli bir etkiye sahiptir.Anahtar Kelimeler: Alkollü,içecek, reklam, pazarlama, gençler, içecekler ve tüketim
dc.description.abstractThis study examined the effect of demarketing advertisements on decreasing alcoholic drink consumption among teenagers. However, the study specifically investigated the effect of advertisement on alcoholic drink consumption among teenagers in Nigeria; determined the correlation between demarketing advertisement and decreasing alcoholic drink consumption among teenagers in Nigeria; and examined the impact of demarketing advertisement on alcoholic drink among teenagers in Nigeria. Primary sources of data were used in this study which were sourced from the selected elements of the population. Pearson correlation and regression analysis were used as the estimation techniques in the study.The result of the correlation depicted that all the variables are positively related and they all are significant against each other while regression analysis showed that advertisement means of alcohol drink has a positive and significant impact on Alcohol Drink Consumption among Teens. Demarketing of advertisement exerts a positive and significant influence on ADC and television advertisement of alcohol has a positive and significant impact on alcohol drink consumption among teens. Keywords: Alcoholic, advertisement, demarketing, teenagers, drinks, and consumptionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleThe effect of demarketing advertisements on decreasing alcoholic drink consumption among teenagers
dc.title.alternativeDemarketing ilanlarının gençler arasında alkollü içecek tüketiminin azaltılması üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10297165
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600504
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess