Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşlevent, Cem
dc.contributor.authorAy Erişen, Dilara
dc.date.accessioned2021-05-08T06:43:38Z
dc.date.available2021-05-08T06:43:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2021-04-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624877
dc.description.abstractEğitim, beşeri sermaye birikiminin ana kaynağıdır. İnsan sermayesi, ekonomik kalkınmanın açıklanmasında önemli konulardan biri haline gelmiştir. Özellikle endojen büyüme modelleri, ekonomik büyümeyi açıklamak için beşeri sermayeyi içermektedir. Bu çalışmada, ekonomide eğitim ve beşeri sermayenin önemi literatürdeki çalışmalar ışığında incelenmiş ve Türkiye, Finlandiya ve Güney Kore için ampirik analizler yapılmıştır. Türkiye'yi biri AB diğeri Uzak Doğu'dan iki ülke ile karşılaştırmak uygun görülmüştür. Finlandiya, en iyi eğitim sistemi ve en başarılı okullara sahip ülkelerden biri olarak değerlendirilirken eğitimde diğer bir başarılı ülke olarak Güney Kore, 1980'li yıllarda Türkiye'yle benzer kişi başına düşen GSYH'ye sahip olmasına rağmen bugün Türkiye'den daha ileride bulunmaktadır. Ortaöğretim ve yükseköğretim düzeyinde kayıt oranı ve kişi başına düşen GSYH değişkenleri kullanılarak eğitim ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki test edilmiştir. Veri setinde, Dünya Bankası veri tabanından alınan 1971-2013 arası dönem yer almaktadır. Eş bütünleşme yönteminin sonuçlarına göre, Türkiye ve Finlandiya için eğitim ve ekonomik büyüme arasında uzun vadeli bir ilişki mevcuttur. Güney Kore için sadece yükseköğretim ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki anlamlı görünmektedir. Eğitimin ekonomik büyüme üzerindeki etkisi Güney Kore ve Finlandiya'da Türkiye'ye kıyasla daha yüksektir. Diğer faktörlerin yanı sıra, bulguların farklılaşmasında ülkeler arasındaki kültürel ve kurumsal faktörlerin etkili olduğu düşünülmektedir.
dc.description.abstractEducation is the main source of human capital accumulation. Human capital has become one of the important issues in explaining economic development. Especially endogenous growth models included human capital to explain economic growth. In this study, the importance of education and human capital in economics has been examined in the light of studies in literature and an empirical analysis is made for Turkey, Finland and South Korea. Comparison of Turkey with the two countries, one from EU and the other from East Asia, was deemed plausible. Finland is considered to have the best education system and most successful schools and South Korea, another successful country in education, had similar GDP per capita levels in 1980s whereas now it has much higher levels than Turkey. By using secondary and tertiary education enrollment rate and GDP per capita variables, the relationship between education and economic growth is tested. The data set includes the period between 1971 and 2013 obtained from World Bank database. According to the cointegration method results, there is a long run relationship between education and economic growth for Turkey and Finland. For South Korea, only the relationship between tertiary education and economic growth is significant. The effect of education on economic growth is higher in South Korea and Finland compared to Turkey. We argue that the different findings regarding effect of education on the economy are due to institutional factors and cultural differences across countries as well as other characteristics.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleThe relationship between economic growth and education in Turkey, Finland and South Korea
dc.title.alternativeTürkiye, Finlandiya ve Güney Kore'de eğitim ve ekonomik büyüme arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-19
dc.contributor.departmentEkonomi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTime series
dc.subject.ytmTime series analysis
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmFinland
dc.subject.ytmSouth Korea
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmGrowth
dc.subject.ytmEconomic growth
dc.subject.ytmStructure of schools
dc.subject.ytmStructure of schools rate
dc.identifier.yokid10153395
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475390
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess