Ortaokul öğrencilerinin sosyal becerilerinin anne-baba tutumları açısından incelenmesi (Eyüp ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Tekin, Uğur | |
dc.contributor.author | Mutlu, Mukaddes | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:43:37Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:43:37Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-06-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624874 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin sosyal becerilerinin anne-baba tutumları açısından incelenmesi hedeflenmiştir. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:1.Ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri nedir?2.Ortaokul öğrencilerinin anne-baba tutumları nedir?3.Ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri ile anne-baba tutumları arasında bir ilişki var mıdır?Araştırmanın örneklemi, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul İlinin Eyüp İlçesinde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin olduğu okullardan seçilen 747 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada kullanılan ölçekler, öğrencilerin anne-baba tutumlarını incelemek amacıyla Lamborn ve arkadaşları (1991) tarafından geliştirilen, Yılmaz (2000) tarafından Türkçeye uyarlanan `Anne-Baba Tutum Ölçeği` ve sosyal beceri düzeylerini incelemek amacıyla Avcıoğlu (2007) tarafından geliştirilen `Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği (SBDÖ)` dir.Araştırmada elde edilen verilerle ilgili yapılan analizler için PASW Statistics 20 programı kullanılmıştır.Yapılan araştırmanın sonucunda, ortaokul öğrencilerinin sosyal becerileri ile anne-baba tutumları arasında psikolojik özerklik boyutunda anlamlı bir ilişki vardır. Anne-babanın evli olması ile öğrencinin psikolojik özerklik boyutunda anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Annenin ve babanın eğitim durumuna göre, ortaokul ve üniversite mezunu olanların arasında üniversite mezunu olanların lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Öğrencinin cinsiyetine göre ise kızların lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Diğer taraftan, anne-babanın ekonomik durumuna, boşanmış olmasına ve öğrencinin kardeş sayısına göre anlamlı bir ilişki bulunamamış olup, anne-baba tutumu olarak ihmalkar, otoriter, müsamahakar ve demokratik tutum sergilemesi açısından da anlamlı bir farklılık gözlemlenmemiştir. | |
dc.description.abstract | The target of this research is to analyse the social skills of middle school students in terms of mother-father attitudes. In this research, which was edited accordingly to the survey model, answers were searched for the questions below:1.What are the social skill levels of middle school students?2.What are the mother-father attitudes of middle school students?3.Is there a relation between the social skills of middle school students and mother-father attitudes?The sampling of the research consist 747 students who were having education in 2015-2016 Educational Year at the middle schools in Istanbul's Eyüp district.The sacles that were used in the research are `The Parenting Style Scale` which was developed by Lamborn at al. (1991) and adapted to Turkish by Yılmaz (2000), to analyse the students' mother-father attitudes and `Social Skills Evaluation Scale` which was developed by Avcıoğlu (2007) to analyse the social skill levels.PASW Statistics 20 program was used for the analysing of the datas which were achieved in the research.The result of the research shows that there is a meaningful relation between the social skills of middle school students and mother-father attitudes in the psychological autonomy dimension. A meaningful relation was found between the marital status of mother-father and the psychological autonomy dimension of the student. Accordance to the educational status of mother and father, a meaningful difference was determined between secondary school and university graduates on behalf of the university graduates. Accordance to the gender of the students a meaningful difference was determined on behalf of the girls. On the other hand, a meaningful relation was not determined on the aspects of mother-father's economical status, of mother-father being divorced and the number of sister-brother of the student, accordance to the mother-father attitude a meaningful difference was not observed in terms of being negligence, authoritarian, permissive and democratic parents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin sosyal becerilerinin anne-baba tutumları açısından incelenmesi (Eyüp ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | Analyzing the social skills of middle school students in terms of mother-father attitudes (example of Eyüp) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-11 | |
dc.contributor.department | Aile Danışmanlığı Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10155827 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 623304 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Aile Danışmanlığı Bilim Dalı |