7.-8. sınıf özel okul öğrencilerinin sınav kaygısı ile ana-baba tutumları ve mükemmeliyetçi kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tekin, Uğur | |
dc.contributor.author | Küçüker, Bilge | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:43:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:43:33Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-05-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624827 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin anne-baba tutumlarının mükemmeliyetçi kişilik özelliklerini ve sınav kaygısını yordayıp yordamadığını belirlemek amaçlanmıştır. Anne ve baba tutumları, bireyin sağlıklı bir kişilik yapılandırması, akademik gelişimi ve aynı zamanda bireyin sosyal ve uyum becerilerini geliştirebilmesi için Aile Danışmanlığı alanının önemli konuları arasında yer alır. Yurtdışında ve ülkemizde anne-baba tutumu ile ilgili önemli sayıda araştırma göze çarpmaktadır. Son yıllarda uygulanan eğitim sisteminde sınavların hayatımızdaki yerinin ve öneminin artması ile sağlıksız anne ve baba tutumlarının öğrenci üzerinde baskı oluşturması öğrencide mükemmeliyetçi kişilik özelliklerini ve sınav kaygısının yaygınlığı arttırmıştır. Bu araştırmadan yola çıkarak anne-baba tutumlarının, mükemmeliyetçi kişilik ve sınav kaygısını, ne kadar etkilediği, öğrencinin sınıf düzeyine, cinsiyetine, algılanan akademik başarı düzeyine, anne-babanın birliktelik durumuna ve sosyo-ekonomik düzeye göre farklılık göstereceği düşünülmektedir. Araştırma 7. ve 8. sınıfa devam eden 150 ortaokul öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin sınav kaygısına ilişkin verilerini saptamak amacıyla Sınav Kaygısı Envanteri (Öner, 1990), Ana-Baba Tutum Ölçeği (Kuzgun ve Eldeleklioğlu, 2005) ve Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (Özbay ve Taşdemir 2003) kullanılmıştır. Demografik değişkenlere ilişkin veriler araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada anne-baba tutumlarının ve mükemmeliyetçiliğin öğrenci üzerinde sınav kaygısını yordayıp yordamadığı çoklu doğrusal regresyon analizi tekniği ile belirlenmiştir ve bunun sonucunda, anne-baba tutumlarının sınav kaygısı ve mükemmeliyetçi kişilik özellikleri arasında önemli sonuçlar saptanmıştırAnahtar Kelimeler: Sınav kaygısı, mükemmeliyetçilik, anne-baba tutumları | |
dc.description.abstract | This study is aimed to determine whether parental attitudes towards middle-school students give cause for perfectionist personality traits and exam anxiety. Parental attitude plays an important role for an individual to form a healthy personality, academic development and development of social and adaptive skills, and consequently it is one of the most significant subjects of the Family Counseling field. In Turkey and foreign countries, there are so many studies related to parental attitude. With the increase of the place and importance of exams in our education system exercised in recent years, unhealthy parental attitudes have put pressure on students, and this has increased the prevalence of perfectionist personality traits and exam anxiety in students. Based on this study, it is thought that to what extent parental attitudes affect perfectionist personality traits and exam anxiety differs according to students' grade level, gender, perceived academic success level, mother-father relationship and socio-economic class. The study was realized on 150 middle-school students from 7th and 8th grade. In order to evaluate the data, Exam Anxiety Inventory (Öner, 1990), Parental Attitude Scale (Kuzgun and Eldeleklioğlu, 2005), and Multidimensional Perfectionism Scale (Özbay and Taşdemir, 2003) are used. Data related to demographic variables are acquired by using `Personal Information Form` prepared by the researcher. In the study, whether parental attitude and perfectionism affect exam anxiety of students is determined with the linear regression analysis technique, and consequently some important conclusions are drawn about the effects of parental attitudes on exam anxiety and perfectionist personality traitsKeywords: Exam anxiety, perfectionism, parental attitudes | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | 7.-8. sınıf özel okul öğrencilerinin sınav kaygısı ile ana-baba tutumları ve mükemmeliyetçi kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of the relationship about exam anxiety between 7TH and 8th grade private school students with parents attitude and perfectionist personal characteristic | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-08 | |
dc.contributor.department | Aile Danışmanlığı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Perfectionism | |
dc.subject.ytm | Personality | |
dc.identifier.yokid | 10185308 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519201 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |