Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkıran, Hanifegül
dc.contributor.advisorKaya Mutlu, Ebru
dc.contributor.authorHalici, Gül
dc.date.accessioned2021-05-08T06:43:31Z
dc.date.available2021-05-08T06:43:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624800
dc.description.abstractÇalışmamızın amacı: Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB) olan ile olmayan aynı yaştaki çocukların ayak biyomekaniği açısından karşılaştırılmasıdır.Yöntem: Çalışma grubumuz Bakırköy Prof. Dr. Mazhar Osman Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim Araştırma Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikiyatri polikliniğine başvuran 8-17 yaş arası DEHB tanısı almış 23 kişi ve olgularla aynı yaşta ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı almamış 23 sağlıklı kontrolden oluşmaktaydı. Her iki gruba dikkat eksikliği ve yıkıcı davranış bozuklukları için DSM-IV'e dayalı Tarama ve değerlendirme ölçeği (DEYDB DSM-IV Değerlendirme Ölçeği), Çocuk fiziksel aktivite anketi (ÇFAA), çocuklar için depresyon ölçeği (CDI), çocuklar için anksiyete ve ilgili bozukluklar tarama ölçeği (STAI), çocuklar için yaşam kalitesi ölçeği, çocuklar için bilgisayar oyun bağımlılığı ölçeği, ve ayakkabı uygunluğu değerlendirme formu uygulandı. Olguların ayak biyomekaniğini değerlendirmek için navicular düşme testi, calcaneo tibial açı (varus valgus) ölçümü, femoral anteversiyon açısı, longitudinal ark açısı (Feiss Çizgisi), subtalar açı ölçümü, metatarsal genişlik farkı, Q açısı, ayak tabanı basınç analizi (statik ve dinamik) ve ayak postür indeksi kullanıldı. Esneklik (Otur Uzan Testi-OUT), çeviklik testleri (durarak uzun atlama ve çoklu sıçrama CMJ) değerlendirilmiştir.Sonuçlar: Çalışma grubumuzun yaş ortalaması ile beden kitle indeksi (BKİ) sırasıyla DEHB grubunda 12,13±2,80 yıl ile 18,35±3,55 kg/m², kontrol grubunda 11,78±2,81 yıl ile 18,35±3,55 kg/m² idi. Gruplar arasında yaş ve BKİ açısından anlamlı farklılık bulunmadı (p>0.05). Navicular kemik düşme testi, kalkaneo tibial açı, subtalar iç ve dış açı, Q açısı ve ayak postür indeksi, Independent Samples T testi ile karşılaştırıldığında istatiksel olarak anlamlı bir fark saptandı (sırasıyla; p=0,02, p=0,002, p=0,018, p=0,017, p=0,007, p=0,004).Hiperaktivite ve kontrol grubu cinsiyet, çocukların spora olan ilgileri, `ailenin ortalama aylık geliri`, `Babanın mesleği` ne göre Ki-kare testi ile değerlendirildiğinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptandı (p=0,02). Kardeş sayısı ve kaçıncı kardeş oldukları, Independent Samples T testi ile değerlendirildiğinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptandı (sırasıyla; p=0,0, p=0,01). OUT ve durarak uzun atlama testi Independent Samples T Testi ile karşılaştırıldığında istatiksel olarak anlamlı bir fark saptandı (sırasıyla; p=0,04, p=0,003).Tartışma : Literatürde DEHB olan çocukların klasik semptomlardan ayrı olarak duyu bütünleme problemlerine sahip oldukları ve ayakta durma dengelerinin sağlıklı çocuklardan oluşan kontrol grubuna göre daha bozuk olduğu belirtilmiştir. Çalışmamızın sonucunda da DEHB tanısı almış çocuklar ile sağlıklı çocuklar arasında ayak biyomekaniği açısından farklılıklar saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Dikkat eksikliği hiperaktivite, ayak biyomekaniği, pes planus, pedografi
dc.description.abstractPurpose of our study: Comparison of children of same age with and without attention deficit hyperactivity disorder (ADHD)Methods: Our Working group Bakirkoy Prof. Dr. Mazhar Osman Mental health and neurological diseases Education Research Hospital Child and adolescent Psychiatry admitted to the clinic of children aged 8-17 to 23 people who have been diagnosed with ADHD and patients with the same age and attention deficit hyperactivity disorder 23 healthy Control. The screening and evaluation scale based on DSM-IV for attention deficit and destructive behavioral disorders in both groups (DEYDB DSM-IV evaluation scale), physical activity questionnaire for older children (PAQ-C), depression measure for children, anxiety in children and related the scale of disorders screening, quality of life for children scale, computer game addiction scale for children, and shoe suitability evaluation form were applied. Navicular drop test for evaluating the foot biomechanics of the patients, calcaneo tibial angle (Varus valgus), femoral anteversion angle, longitudinal arc angle (Feiss line), subtalar angle measurement, metatarsal width difference, Q angle, foot base pressure analysis (fixed and dynamic) and the foot posture ındex were used flexibility (sit-down test-OUT) is assessed from agility tests (stopping long jump and multiple leaping) angles.Results: The mean age and body mass index (BMI) of our study group were 12,13±2,80 and 18,35±3,55 and 11,78±2,81 years and 18,35±3,55 kg/m² in the ADHD and control groups, respectively. There was no significant difference between the groups in terms of age and BMI (p>0,05). Navicular bone fall test, calcaneo tibial angle, subtalar inner outer angle, Q angle and foot posture index were compared with İndependent Samples T test (respectively; p=0,02, p=0,002, p=0,018, p=0,017, p=0,007 p=0,004). And when the hyperactivity and gender of the control group, children's interest in sports, average monthly income of the family `and` father's profession were evaluated by Chi-square test, a statistically significant difference was found between the two groups (p=0,02). The number of siblings and the rank of their births were evaluated by İndependent Samples T Test, a statistically significant difference was found between the two groups (respectively; p=0,0, p=0,01). A statistically significant difference was found when OUT and standing long jump test were compared with İndependent Samples T test (respectively; p=0,04, p=0,003).Discussion: In the literature, it is noted that children with ADHD have sensory integration problems separately from classical symptoms and that the standing balance is more corrupt than the control group consisting of healthy children. As a result of our study, differences were found in terms of foot biomechanics between children diagnosed with ADHD and healthy children.Keywords: Attention deficit hyperactivity, foot biomechanics, pes planus, pedographyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleDikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların ayak biyomekaniği açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of children with attention deficit hyperactivity disorder in terms of foot biomechanics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-26
dc.contributor.departmentFizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttention deficit disorder with hyperactivity
dc.subject.ytmChild diseases
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmFoot
dc.subject.ytmBiomechanics
dc.subject.ytmFlatfoot
dc.identifier.yokid10269872
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid651052
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineFizyoterapi ve Rehabilitasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess