Show simple item record

dc.contributor.advisorGölge, Zeynep Belma
dc.contributor.authorAkyol, Havvanur
dc.date.accessioned2021-05-08T06:43:02Z
dc.date.available2021-05-08T06:43:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624566
dc.description.abstractBu araştırmada ilk olarak lise öğrencilerinin akademik erteleme düzeylerinin nasıl bir dağılım gösterdiğinin ve farklı cinsiyete sahip lise öğrencilerinin akademik erteleme düzeylerinin sınıf düzeyi ve okul türüne göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. İkinci olarak lise öğrencilerinde Durumluluk- Sürekli kaygı düzeylerinin ve Benlik saygıları düzeyinin akademik ertelemeyi yordayıcılıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul İli Küçükçekmece ilçesindeki Anadolu ve Meslek liselerinin 9., 10. Ve 11. Sınıflarında öğrenim gören öğrencilerden tesadüfü örnekleme yöntemi ile seçilen 500 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Çakıcı (2003) tarafından geliştirilen `Akademik Erteleme Ölçeği ` (AEÖ), Durumluluk- Sürekli Kaygı Ölçeği (STAI), Coppersmith Benlik Saygısı Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu uygulanmış, sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre, Akademik erteleme davranışı ile benlik saygısı ve durumluluk- sürekli kaygı düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca benlik saygısı ve durumluluk kaygı düzeyi akademik erteleme için anlamlı bir yordayıcı olurken sürekli kaygı düzeyinin anlamlı bir yordayıcı olmadığı sonucu elde edilmiştir. Akademik erteleme davranışı düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, okul türü, eğitim gördükleri bölüm, sınavlara ve derslere çalışma süresi durumu bağımsız değişkenlere göre anlamlı farklılık oluşturduğu, ekonomik durum, aile birlikteliği durumu bağımsız değişkenlere göre ise anlamlı bir farklılık oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular, yapılan araştırmalar ışığında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to investigate how the level of academic postponement of high school students firstly differs in this research and whether the level of academic postponement of high school students with different sexes differ significantly according to class level and school typeThe research contains is consisted of all 9th, 10th and 11 th grade students attending Anatolian, Vocatıonal and Religious vocatıonal high schools in Küçükçekmece, İstanbul. The sample is consisted of 500 students are selected by random sampling method.The data were collected with `Academic Procrastination Scale` (AEÖ) developed by Çakıcı (2003), `State- Trait Anxiety Inventory (STAI), Coppersmith Self- Esteem Scale and `Personal İnformation Form` which is developed by the researcher and the results were evaluated.As a result of the investigation, a significant relationship was found between academic procrastınatıon behavior, self esteem and state – trait anxiety levels. Furthermore, Academic procrastination predicted by Self- esteem and State anxiety level but not by trait anxiety level. It was found that the levels of academic procrastination behaviors were significantly different according to gender, age, grade level, school type, department of education, exams and duration of study compared to independent variables, economic status, family cohesion did not make a significant difference according to independent variables. The findings were discussed and suggested in the light of the researchesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ile benlik saygıları ve durumluluk sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between the academic procrastination behaviours, self- esteem and state- trait anxiety levels of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-04
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic procrastination
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmState anxiety
dc.subject.ytmSituational Incessant Worry Inventory
dc.subject.ytmTrait anxiety
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid10217842
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529759
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess