Show simple item record

dc.contributor.advisorAtukeren, Murat
dc.contributor.authorŞenel, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T06:42:13Z
dc.date.available2021-05-08T06:42:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624242
dc.description.abstractGünümüz dünyansının en popüler olgularından birisi modadır. Moda; mimari, sanat, teknoloji gibi birçok alanı kapsayan bir olgu olmasına karşın günümüz dünyasında en çok giyim ile ilişkilendirilmiş bir kavram olarak karşımıza çıkar. En genel tanımıyla belli bir dönemdeki beğeni olarak ifade edebileceğimiz moda, günümüzde giyim ile eşanlamlı kullanılmaktadır. Moda; sosyolojik, teknolojik, ekonomik, psikolojik birçok faktörden etkilenmektedir. İnsanların çok eski dönemlerde olumsuz dış çevre faktörlerinden korunma amaçlı olarak başlayan örtünme olgusu uzun bir tarihsel süreç içerisinde tüm bu faktörlerden etkilenerek değişim ve gelişim göstermiştir. Özellikle teknolojik gelişmelerin etkisiyle temelleri atılan hazır giyim sektöründe günümüzde gelinen son nokta ise hızlı moda olgusudur. Hızlı modada sezona bağlı değişimler ön plandadır ve üretim sezon bazında gerçekleştirilmektedir. Kitlelere yönelik seri üretimin yapıldığı hızlı modada sezon yapısının ön planda oluşu, çok hızlı bir dönüşüm sürecinin yaşanmasına sebep olmaktadır. Bu değişime yön veren en önemli faktör ise trendlerdir.Bu doğrultuda çalışmada giyim ve moda ilişkisi üzerinde durulmuş, modayı etkileyen faktörler incelenmiş ve hazır giyim sektörünün gelişimi anlatılmıştır. Hazır giyim ve hızlı modada günümüzün popüler çıktıları olan baskı desenleri üzerinde durulmuş ve son dönem moda trendlerinin baskı desenlerine yansımaları incelenmiştir.
dc.description.abstractFashion is one of the most popular subjects in today's world. Despite fashion includes many fields such as architecture, art, technology etc. It's mostly associated with apparel in today's world. The most common definition of fashion is a popular style or practice in a period of time. However, fashion is being used as synonyms for apparel nowadays.Fashion is influenced by many factors such as sociology, technology, economy and psychology. Humans started to cover their body to protect themselves from adverse environmental conditions and covering body concept changed and evolved by being affected by these factors in the historical process. The apparel industry has started with developments especially in technology and the last point it has reached is fast fashion concept. Fast fashion concept is based on seasonal changes and production is being made with the basis of season. Mass productions are intended for masses in fast fashion concept and seasonal structure is on the foreground and this causes a very fast turn over process. The most important factor guiding this change is trends.Based on this, in this study; apparel and fashion relation are emphasized, factors that affect fashion are examined and the development of the apparel industry is stated. In addition to this, mentioned about print patterns, which are popular outputs of apparel and fast fashion of nowadays and the reflection of the most recent fashion trends are examined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.titleYönlendirici bir faktör olarak moda olgusunun hazır giyim sektörü üzerindeki etkisinin incelenmesi ve baskı desenlerini belirleyici bir faktör olarak trendler
dc.title.alternativeAn examination of fashion as a guiding factor on the apparel industry and trends as a determining factor on the print patterns
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentModa ve Tekstil Tasarımı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmFashion sector
dc.subject.ytmFashion design
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmPrinting techniques
dc.subject.ytmPattern
dc.subject.ytmNew trends
dc.identifier.yokid10241805
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546973
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess