Sudoku probleminin algoritma tasarımına yapay zeka destekli yeni bir yaklaşım modeli ve uygulaması
dc.contributor.advisor | Babanlı, Ahmet | |
dc.contributor.author | Karaoğlu, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:41:56Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:41:56Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624175 | |
dc.description.abstract | Yapay Zeka, günümüzde bilgisayar bilimlerinin en gözde dallarından biridir ve yapay zeka bilim dalı, makinelerin zeki davranmalarını sağlamaya çalışarak onların daha çok ve daha çeşitli sorunlarla tek başlarına başa çıkmalarını sağlar. Şüphesiz ki günümüzde yapay zekanın gelişmesindeki payı en yüksek olan sektörlerden biri ise bilgisayar oyunları sektörüdür. Günümüzdeki bilgisayar oyunları dünya satranç şampiyonlarını ve dama ustalarını bile yenebilmektedir. Bu motivasyon ile yola çıkılan bu çalışmada öncelikle yapay zekanın tanımı irdelenmiş, oyunlarda kullanılan yapay zekaya yardımcı arama metodları ortaya konmuş ve sudoku probleminin algoritma tasarımına farklı bir yaklaşım modeli işlenmiş ve bunun uygulaması yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | Artificial Intelligence is one of the most popular branches of the computer science and it aims to make machines act intelligently, rendering them able to cope with more in number and more complex problems by themselves. Without a doubt, one of the most active sectors which aid artificial intelligence development today is the video game sector, which created programs that can beat world chess champions and checkers masters. This work is a quest motivated by these causes, which first identifies artificial intelligence, then explain the computation methods that aid artificial intelligence science and sudoku game has been programmed using a different algorithm structure. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Sudoku probleminin algoritma tasarımına yapay zeka destekli yeni bir yaklaşım modeli ve uygulaması | |
dc.title.alternative | A new approach and application to the algorithm of Sudoku problem which is supported artificial intelligence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Artificial intelligence | |
dc.subject.ytm | Plays | |
dc.identifier.yokid | 447435 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 329414 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |