Show simple item record

dc.contributor.advisorBabanlı, Ahmet
dc.contributor.authorKaraoğlu, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-08T06:41:56Z
dc.date.available2021-05-08T06:41:56Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624175
dc.description.abstractYapay Zeka, günümüzde bilgisayar bilimlerinin en gözde dallarından biridir ve yapay zeka bilim dalı, makinelerin zeki davranmalarını sağlamaya çalışarak onların daha çok ve daha çeşitli sorunlarla tek başlarına başa çıkmalarını sağlar. Şüphesiz ki günümüzde yapay zekanın gelişmesindeki payı en yüksek olan sektörlerden biri ise bilgisayar oyunları sektörüdür. Günümüzdeki bilgisayar oyunları dünya satranç şampiyonlarını ve dama ustalarını bile yenebilmektedir. Bu motivasyon ile yola çıkılan bu çalışmada öncelikle yapay zekanın tanımı irdelenmiş, oyunlarda kullanılan yapay zekaya yardımcı arama metodları ortaya konmuş ve sudoku probleminin algoritma tasarımına farklı bir yaklaşım modeli işlenmiş ve bunun uygulaması yapılmıştır.
dc.description.abstractArtificial Intelligence is one of the most popular branches of the computer science and it aims to make machines act intelligently, rendering them able to cope with more in number and more complex problems by themselves. Without a doubt, one of the most active sectors which aid artificial intelligence development today is the video game sector, which created programs that can beat world chess champions and checkers masters. This work is a quest motivated by these causes, which first identifies artificial intelligence, then explain the computation methods that aid artificial intelligence science and sudoku game has been programmed using a different algorithm structure.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleSudoku probleminin algoritma tasarımına yapay zeka destekli yeni bir yaklaşım modeli ve uygulaması
dc.title.alternativeA new approach and application to the algorithm of Sudoku problem which is supported artificial intelligence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmArtificial intelligence
dc.subject.ytmPlays
dc.identifier.yokid447435
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid329414
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess