Show simple item record

dc.contributor.advisorZontul, Metin
dc.contributor.authorElabiad, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T06:41:54Z
dc.date.available2021-05-08T06:41:54Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624156
dc.description.abstractTeknolojinin çok hızla geliştiği çağımıza paralel olarak bilgi paylaşımı yaygınlaşmış ve bilgiler dijital ortama aktarılmıştır. Teknolojinin gelişmesiyle hafıza birimleri ve hafıza kapasiteleri de artmıştır. Böylelikle veriler dijital ortamda daha fazla ve daha kalıcı şekilde hafıza birimlerinde saklanmaktadır. Veriler arttıkça ulaşmak istediğimiz bilgiye ulaşmak daha da zorlaşmaktadır. Bu noktada gerekli gereksiz veri yığınlarından, işe yarar bilgi çıkarılması için Veri Madenciliğinden yararlanmaktayız. Veri Madenciliği işlenmemiş verilerden anlamlı ve amaca yönelik bilgilerin çıkarılması işlevidir. Bu tez çalışmasında daha önceden var olan kayıtlı veriler yerine web tabanlı anket yöntemiyle farklı cinsiyet ve yaş aralıklarında bulunan kişilerin kendisinden edinilen verilerin analizi için veri madenciliği yöntemleri kullanılarak gerekli bilgiye ulaşılması amaçlanmıştır. Bu bilgiler sonucunda GSM şirketlerinin müşteri kaybetme potansiyeli olan müşteri grupları ve alışkanlıkları veri madenciliği ile tespit edilebilmektedir. Veri Madenciliği analizi için çeşitli dillerde yazılmış bilgisayar yazılımlarına ihtiyaç vardır. Bu yazılımlar farklı teknik ve algoritmaları kullanarak verilerin işleyerek analiz sonuçlarını sunmaktadır. Web tabanlı anket sistemi ile elde edilen veriler WEKA programıyla işlenip analiz edilmiştir.
dc.description.abstractThe rapid development of computing technology has led to a large increase in knowledge and data sharing. Additionally, the capacity of memory modules to hold data has increased dramatically making it more difficult to find the desired data and information. Due to the abundance of information and difficulty in locating it, the use of data mining is needed for the extraction of meaningful and purposeful information.This thesis examines a web-based survey of GSM customers utilizing data mining analysis. The purpose of the data mining analysis is to learn why GSM customers switch from one provider of services to the other. For the purpose of this study, the data mining software ?WEKA? was used to identify habits and trends amongst different customer groups. Having knowledge of this information can be of critical importance for GSM providers to retain their customers. In this thesis, the results of the analysis done by the WEKA program will be presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleWeb tabanlı anket sistemi ile elde edilen verilerin veri madenciliği yöntemi ile analizi
dc.title.alternativeData analysis of a web-based survey using data mining methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10016306
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342511
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess