Show simple item record

dc.contributor.advisorUtlu, Zafer
dc.contributor.authorBaykan, Esma
dc.date.accessioned2021-05-08T06:41:30Z
dc.date.available2021-05-08T06:41:30Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623975
dc.description.abstractBu çalışma;30 Haziran 2012'de 28339 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İş Sağlığı Ve Güvenliği Kanunu'nda yer alan, işverenlerin ve tüm çalışanların uymaları gereken sağlık ve güvenlik standartlarını kapsamaktadır.Otomobilin icadı ile başlayan otomotiv tamir sektöründe iş güvenliği ise,'iş yeri tanıtımı, atölye düzeni, yangın, çalışma ortamı şartları, çevre, kullanılan makine ekipmanlar, çalışanların eğitimi, kişisel koruyucular ile risk değerlendirmesi' konu başlıkları altında incelenmiştir.Risk değerlendirme yöntemleri olan L matris ve Hata Türleri Ve Etkileri Analizi risk değerlendirme yöntemleri karşılaştırma sonuçları aşağıdaki gibi elde edilmiştir:1.L matrisinde mevcut tehlikeli durumlar için `olasılık` ve `şiddet` skalası mevcuttur. Hata Türleri Ve Etkileri Analizinde ise olası hataları nedenleri ve etkileri önem kazanır.2.L matriste takım çalışması ve fazla deneyim gerektirmez iken, Hata Türleri Ve Etkileri Analizi deneyimli risk değerlendirme ekip üyelerine ihtiyaç duyar.3.Değişken bakımından Hata Türleri Ve Etkileri Analizi daha fazla veri gerektirir.4.Hata Türleri Ve Etkileri Analizi kalite sistemi ile uyumlu çalışılabilmekle birlikte L matris yönteminde bağımsız olarak çalışılabildiği bildirilmiştir.
dc.description.abstractThis study; published in the Official Journal No. 28339 on June 30 2012 Occupational Health and Safety Act is located in, covers employees and all employees are required to comply with health and safety standards.The occupational safety began in the automotive repair industry with the invention of the automobile, 'workplace scheme, workshop layout, fire, workplace conditions, the environment, used machinery equipment, training of employees, risk assessment and personal protection' was examined under the subject headings.The L Matris and Failure Modular and Effects Analysis(FMEA)–Risk Assessment Methods, comparised and the results listed below;1.In the L Matris there are `probibability` and `Intensity` for risky situations. In the FMEA possible error causes and their effects is more important.2.In the L Matris while the group work doesn't require much experience, in the FMEA requires well experienced group members.3.Variable terms of Failure Modes and Effects Analysis is requires more data.4.Failure Mode and Effect Analysis have been reported to work with a quality system compliant with L matrix method can be studied independently.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleOtomotiv servislerinde güvenlik riskleri, önlemleri ve risk analizlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeSafety risk in automotive service, the comparison of measures and risk analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRisk assesment
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmFire
dc.subject.ytmWork safety
dc.subject.ytmAutomotive
dc.identifier.yokid10124494
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483757
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess