Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Bülent
dc.contributor.authorÇelik, Yeşim
dc.date.accessioned2021-05-08T06:41:29Z
dc.date.available2021-05-08T06:41:29Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-04-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623964
dc.description.abstractİş tatmini ve örgütsel bağlılık, işletmelerde insan kaynağının yönetimi açısından önem kazanmaktadır. İnsan kaynakları yönetimi uygulamaları kapsamında çalışanların tatmin ve bağlılık duygularının arttırılması, performanslarını olumlu yönde etkileyecektir. Bu araştırmanın amacı çalışanların iş tatmini ve örgütsel bağlılıklarının performansları üzerindeki etkisinin incelenmesidir.Ele alınan bu araştırma saha uygulaması merkez çalışanlarının iş tatmini ve örgüt bağlılıklarının performansları üzerindeki etkisini inceleme amacı ile gerçekleştirilecektir. Araştırmaya 123 merkez çalışanı dahil olup veriler demografik sorular, Çalışanların iş tatmin düzeylerini ölçmek için Hackman ve Oldham (1980) tarafından geliştirilen İş Özellikleri Anketi'nden uyarlanan ve Basım ve Şeşen tarafından (2009) 20 maddeli iş tatmin ölçeği kullanılmıştır. Örgütte çalışanların performanslarını belirlemek için Karakum (2005) tarafından geliştirilen 17 maddeli performans ölçeği kullanılmıştır. Çalışanların örgütsel bağlılık düzeylerini ölçmek için, Jaworski ve Kohli tarafından 1993 yılında geliştirilen ve 30 maddeden oluşan ölçek kullanılmıştır.
dc.description.abstractJob satisfaction and organizational commitment gain importance in terms of human resource management in enterprises. Increasing the satisfaction and loyalty of employees within the scope of human resources management practices will positively affect their performance. The purpose of this research is to examine the effect of employees' job satisfaction and organizational commitment on their performance.This research field application will be carried out with the aim of examining the impact of center employees on job satisfaction and performance of organizational commitments. 123 center employees are included in the study, and the data are demographic questions, and the 20-item job satisfaction scale by Basım and Şeşen (2009), which was adapted from the Job Characteristics Questionnaire developed by Hackman and Oldham (1980), to measure the level of job satisfaction of employees. The 17-item performance scale developed by Karakum (2005) was used to determine the performance of employees in the organization. A 30-item scale developed by Jaworski and Kohli in 1993 was used to measure the organizational commitment levels of employees.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÇalışanların iş tatmini ve örgüt bağlılıklarının performansları üzerindeki etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of employees on job satisfaction and performance of organizational commitments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-27
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmJob performance
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10251677
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid628774
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess