Show simple item record

dc.contributor.advisorErtan, Güler
dc.contributor.authorBilir, Yeliz
dc.date.accessioned2021-05-08T06:41:24Z
dc.date.available2021-05-08T06:41:24Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-04-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623927
dc.description.abstractGrafik tasarımı ve grafik tasarımının kapsadığı ürünlerin gösterdiği gelişim, günümüzde hedef kitlenin mesajı alma ve anlama biçimlerini etkilemektedir. Gelişim süreci teknolojinin de katkısıyla devam etmekte olan grafik tasarım alanı, mesajın iletilmesinde daha etkili ve hızlı yöntemler geliştirmektedir.Tezin konusu, tipografi kavramının grafik tasarım alanında mesajı iletme kaygısı dışında, karakterlerinin tipografik tasarım ilkeleri ve göstergebilim kavramları doğrultusunda evrilerek birer tasarım elemanı olarak kullanılabilmesini kapsamaktadır. Bu tezde, grafik tasarım alanı, tarihi gelişimi ve ürünleri, tipografi kavramı, tarihsel gelişim ve değişim süreci, tipografi tasarım ilkeleri, tipografinin göstergebilimsel yaklaşımı, tipografinin tasarım ürünlerinde görsel bir öğe olarak kullanımı ve incelenmesi ele alınmıştır.Araştırmada, belgeler yolu ile veri toplama yöntemlerinden yararlanılmakta, elde edilen veriler betimsel olarak işlenmektedir. Araştırma, grafik tasarımı ürünleri üzerinde tipografi kullanımının görsel öğeler ve ürünler ile uyumu, tasarımın hedef kitle üzerinde oluşturduğu etki incelenmektedir.Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarımı, Tipografi, Göstergebilim
dc.description.abstractThe development of graphic design and graphic design products affects how the target audience receives and understands the message today. The graphic design field, whose development process continues with the contribution of technology, develops more effective and faster methods to convey the message.The subject of the thesis covers the fact that the concept of typography can be used as a design element by developing in line with the principles of typographic design and semiotics, except for the concern of conveying the message in the field of graphic design. In this thesis, graphic design field, historical development and products, concept of typography, historical development and change process, typography design principles, semiotic approach of typology, usage and analysis of typography as a visual element in design products are discussed.In the research, data collection methods were used with documents and the data obtained were descriptively processed. The research examines the harmony of typography use on visual elements and products and graphic design products and the impact of design on the target audience.Keywords: Graphic Design, Typography, Semioticsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGrafik tasarım ürünlerinde görsel bir öğe olarak tipografi
dc.title.alternativeTypography as a visual element in graphic design products
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-23
dc.contributor.departmentGrafik Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10312739
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid631698
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess