Ülkemizde altyapı projeleri ve proje yönetiminde yenilikçi uygulamalar
dc.contributor.advisor | Altan, Mehmet Fatih | |
dc.contributor.author | Ekiz, İskender Eyüp | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:41:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:41:16Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-11-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623879 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde son yıllarda ulaştırma yatırımları ciddi anlamda gündeme gelmeye başlamıştır. Marmaray, Avrasya Tüp Tüneli, İstanbul 3.Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Ankara-Eskişehir-İstanbul Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı, Ankara-Konya Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı, Ovit Tüneli ve Osmangazi Köprüsü bunlardan bazılarıdır. Anadolu'nun birçok ilindeki önemli havalimanı projeleriyle birlikte Kanalistanbul gibi devasa projelerden bahsedilmekte olup Türkiye genelinde birçok yüksek hızlı demiryolu projesiyle birlikte İstanbul başta olmak üzere birçok büyükşehirde yürütülmekte olan kent içi raylı sistem projeleri söz konusudur.Sözü edilen yatırımların hepsi altyapı projeleridir. Bilindiği üzere gelişmekte olan ülkelerde altyapı yatırımları ve harcamaları bütçenin önemli bir bölümünü oluştururken politik kararlarda da merkezi bir role sahip olmaktadırlar. Gelişmiş ülkelerin aksine gelişmekte olan ülkelerde hız kesmeden devam eden bir altyapı kurulum sürecinden bahsedilebilir. Altyapı; eğitim, sağlık, hizmet gibi temel sektörlerin ve devletin vatandaşlarına sunduğu temel güvencelerin, halka daha iyi hizmet standartlarında doğrudan ulaştırılmasıyla da ilgili bir husustur. Elektrik, doğalgaz, su, ulaştırma vs kaynakların hepsi birer altyapıya işaret etmekte, temel birer altyapı teşekkülü gerektirmektedir.Ülkemiz; gelişmekte olan bir ülke olarak altyapı kurulumu ve yenileme sürecini hızlı bir şekilde devam ettirmekte, dünyanın en büyük ekonomileri arasında yer alabilme hedefleri koymaktadır. Altyapı yatırımları içerisinde her zaman ulaştırmanın hem yatırım miktarı ve hem de harcamalar olarak önemli bir payı bulunmaktadır. Ülkemizde ve İstanbul'da ulaştırma altyapı yatırımlarının aldığı paysa daha da yüksektir. Günümüzde bu yatırımların genel yatırımlar içerisindeki payı %50'lik hedeflere doğru ilerlemektedir. Dolayısıyla yoğun bir altyapı kurulumunun olduğu ve bunda ulaştırmanın ciddi bir payı olduğu Türkiye'de projelerin yönetimi, yönetim anlayışı, kullanılan yenilikçi teknolojiler ve organizasyonel yapılar hayati bir öneme sahip olmaktadır. | |
dc.description.abstract | In Turkey, transportation investments have taken the first number on the agenda on the last decades. Some of these investments are Marmaray, Euroasia Tunnel, Istanbul 3rd Airport, Yavuz Sultan Selim Bosphorus Bridge, Ankara-Eskişehir-Istanbul High Speed Railway (HSR), Ankara-Konya High Speed Railway (HSR), Ovit Tunnel ve Osmangazi Gulf Bridge. Tremendeus projects like Kanalistanbul is mnetioned beside many airport projects in Anatolian cities that are existing many urban railway system projects in Istanbul and any other major cities beside high speed railway projects that connects the cities of Turkey by west to east and by south to north.All of these mentioned projects are infrastructure projects. As it is known, infrastructure investments and costs in developing countries consist the main part of the budget and have a central role in political decisions. On contrast to developed countries, an infrastructural establishment period is existing that continuos rapidly in developing countries. Infrastructure also is an issue that related to access direclty to the public on a stated standard level of basic guarantees of the state as well as education, health and service sectors. Each of the sources like electricity, water, naturel gas and transportation assign to an infrastructure and necessiates an infrastructural constitution.Turkey continues the period of infrastructural establishment and renowation rapidly as a developing country which aims to being one of the biggest economy all over the world. Always transportation has an important share on either investment amounts or investment costs in infrastructure investments. This transportation share in Turkey and Istanbul has higher level than the world average. Nowadays these shares aim to reach of 50% levels. Because of these, project management, management notions, usage of innovative Technologies and organizational structures have a vital role in Turkey which has a dense infrastructure establishment period and gives prority to transportation. On this context, objective of the thesis is firstly sharing several informations about transportation projects, stating a framework about the position of transportation and related trends with developing Technologies. Secondly, it is aimed to give the existing case and related trends of project management with giving proposals about the necessities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Ülkemizde altyapı projeleri ve proje yönetiminde yenilikçi uygulamalar | |
dc.title.alternative | Infrastructure projects in turkey and innovative implementations in project management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-13 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Construction projects | |
dc.identifier.yokid | 10151294 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 576636 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | İnşaat Mühendisliği Bilim Dalı |