Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Ayşe
dc.contributor.authorÇalişkan, Büşra
dc.date.accessioned2021-05-08T06:41:16Z
dc.date.available2021-05-08T06:41:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623876
dc.description.abstractSağlıklı Yaşam Biçimi Davranışı; bireyin var olan sağlığını korumak ve sağlığını geliştirmek için inandığı ve uyguladığı davranışlarının tümü olarak tanımlanmaktadır. Bu araştırma İstanbul Arel Üniversitesi Hemşirelik Bölümü ve Bankacılık - Finans Bölümü öğrencilerinin SYBD ve aktif yaşlanma uygulamalarına ilişkin bilgilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı - kesitsel biçimdeki çalışmanın evrenini İstanbul Arel Üniversitesi Hemşirelik Bölümü ve Bankacılık Finans Bölümü öğrencileri (367) oluşturmuştur. Evrenin tamamı araştırma kapsamındadır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerden 302 (%82.2) kişiye ulaşılmıştır. Anket formu 3 parçadan oluşmaktadır. 1) Sosyo-demografik özellikler, 2) SYBDÖ soruları,3)Aktif yaşlanma uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi Verilerin çözümlenmesinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum, maksimum gibi tanımlayıcı ve bazı analitik istatistiklerden yararlanılmıştır. Araştırmadaki öğrencilerin %63'ü kadın, %37'si erkek öğrenci olup (n:302), yaş ortalamaları 21,64±1,90 (min: 18, maks: 35)'dir. Hemşirelik öğrencilerinin SYBD ölçeği genel ortalaması 132,66 ± 25,02 puan, bankacılık – finans öğrencilerinin SYBDÖ genel ortalaması 124,19 ± 23,06 puan olarak saptanmıştır. Araştırmada Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin SYBD-II ölçek puan ortalaması anlamlı olarak Bankacılık-Finans Bölümü öğrencilerinin ortalama puanından yüksek olduğu görülmektedir. Bunun sebebi olarak hemşirelik bölümü öğrencilerinin aldığını eğitimin etkili olduğu söylenebilir. Sağlığın geliştirilmesine katkıda bulunan davranışlar içerisinde en yüksek puan ortalaması manevi gelişim (tinsellik) alt boyutuna, en düşük puan ortalaması ise fiziksel aktivite alt boyutuna aittir. Araştırmada hemşirelik bölümü öğrencilerinin `sağlık yaşam biçimi` davranış alt boyutlarından sağlık sorumluluğu ortalama puanı (22,27 ± 5,50), fiziksel aktivite ortalama puanı (18,74 ± 5,34) ve stres yönetimi ortalama puanı (19,75 ± 4,56) anlamlı olarak bankacılık-finans öğrencilerinin ortalama puanından yüksek olduğu görülmektedir. Araştırmada hemşirelik bölümü öğrencilerinin %48'i ve bankacılık-finans bölümü öğrencilerinin %28'i aktif yaşlanma kavramını bildiklerini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: SYBD, SYBD Ölçeği, Aktif Yaşlanma, Hemşirelik Öğrencileri, Halk Sağlığı, Bankacılık-Finans Bölümü Öğrencileri 
dc.description.abstractThe universe of this cross-sectional study consisted of students(367) of Istanbul Arel University, Department of Nursing and Department of Banking - Finance. The entire universe was included in the study. 302 students were reached. The questionnaire consists of 3 sections. The first part is the socio-demographic characteristics, the second part is the HLBS questions and the third part is the active aging questionnaire. Descriptive statistics such as frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, minimum, and maximum were used to analyze the data. Parametric tests were used to analyze the data. The independent samples t test was used to compare the average of two independent groups, and the one-way analysis of variance test was used to compare the average of more than 2 independent groups. Tukey HSD and multiple group comparison tests were used for variance analysis. Cronbach's alpha coefficient was used for reliability analysis of the subjects. Within the scope of the research, 63% of the students were female and 37% were male students with a mean age of 21.64 ± 1.90 (min: 18, max: 35). The overall average of the HLB score of nursing students was 132,66 ± 25,02 points, and the overall HLBS score of banking and finance students was 124,19 23,06 points. In the study, it is seen that the SYBD-II scale average score of Nursing Department students is significantly higher than the average score of Banking-Finance Department students. The reason for this can be said that the education of nursing students is effective. Among the behaviors that contribute to health promotion, the highest average score belongs to the spiritual development (spirituality) sub-dimension and the lowest average score belongs to the physical activity sub-dimension. In our study, the average score of health responsibility is (22.27 + 5.50), the average score of physical activity is (18.74 +5.34) and the stress management mean score is (19.75 + 4.56) which are sub-dimensions of the health lifestyle behavior belong to nursing students. It is seen that it is higher than the average score of banking-finance students. In our study, 48% of nursing students and 28% of banking-finance students stated that they know the concept of active aging. Keywords: Healthy Lifestyle Behaviors, HLB Scale, Active Aging, Nursing Students, Public Healthen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titleHemşirelik ve bankacılık-finans bölümü öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve aktif yaşlanma uygulamalarına ilişkin bilgilerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeNursing and banking-finance department students' healthy lifestyle behavior and evaluation of active aging practices
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-03
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchools-public health
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmSocial health
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAging
dc.subject.ytmActive ageing
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmPublic health
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10301892
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602404
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess