Tekrarlı yükler altında kalıcı dayanma yapısının tasarım kriterleri ve kompozit çelik yapıya etkisi: Kentin merkezindeki Marmara Forum otoparkı
dc.contributor.advisor | Altan, Mehmet Fatih | |
dc.contributor.author | Divrik, Süleyman Cem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:41:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:41:02Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623799 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu tez çalışmasında 3 katlı çelik bir otoparkın kalıcı yükler altında tasarımı gerçekleştirilmiştir.Yapının günümüz yönetmeliklerine uygun olarak boyutlandırılması üzerinde çalışılmıştır.Gerekli destek yapısının geoteknik mühendisliği değerlendirilmelerinin yapılması, kazı sırasında karşılaşılacak birimlerin dayanım ve deformasyon özelliklerine uygun kazı ve destek sistemlerinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu bağlamda gerekli iksa sisteminin yapılarak, birim deplasman değerleri sınır koşullarında kalacak şekilde tasarım gerçekleşmiştir. İksa sistemi PLAKXİS programı yardımıyla yapılmış. İlgili saha üzerinde temel zeminin ve kazı esnasında karşılaşılacak olan zemin birimlerinin mekanik ve dinamik parametrelerini belirleme amaçlı zemin etüd raporu hazırlanmış ve tasarım parametreleri bu rapora bağlı kalınarak belirlenmiştir. Bu bilgiler ışığında yük değerleri ETABS yapısal analiz programında tanımlanmıştır. Hesap modelleri oluşturulmuştur. Bu yapıda en çok dikkat edilmesi gereken husus zeminin yapı davranışına etkisi, dinamik ve statik yükler altında yapı davranışının sınır değerler altında kalıp kalmadığının tayin edilmesidir. Bu nedenle bütün olumsuz koşullara göre çözüm yapılmış olup uygulama projesi bunlara göre hazırlanmıştır. Üç farklı modelde de yapıya etki edecek yükler TS-498'e uygun olarak yüklenmiştir. Temel ve dış betonarme perdelerin tasarımında, TS-500 kullanılmıştır. Deprem yüklemesi içi 2007 yıldında hazırlanan ''Deprem Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik'' kullanılmıştır.''Çelik Yapılar, Emniyet Gerilmesi Esasına Göre Hesap ve Proje Esasları'' IMO-02 olarak geçen yönetmelik doğrultusunda çelik konstrüksiyon tasarlanmışır. IMO-01.R-01-2005'de geçen kriterlere uygun olacak şekilde tasarlanmış. Proje paftalarına detaylı şekilde kaynak detayları işlenmiştir.Yapıda kullanılacak olan çelik profillerin tasarımında S235 ve S275 çelik sınıfındaki malzemelerden yararlanılmıştır. IPE ve boru profiler S235 çelik sınıfı düşünülerek tasarlanmıştır. Yapma profiler, kutu profiler, UNP profiler ve plaklar S275 çelik sınıfındandır. Donatı çeliği TS 708 'e uygun olarak yapılacaktır. Çelik profiller ise TS-EN 10025-2 yönetmeliğine göre tasarlanmıştır.Bu tez kapsamında yapı zemin etkileşimi birlikte incelenmiştir. Zemin parametreleri açıklanmıştır. Statik ve dinamik etkilere bakılmıştır. Zemin karşısında yapı davranışıincelenmiş, yapılması gerekenler detaylı bir şekilde açıklanmıştır. | |
dc.description.abstract | The design of a three storey steel parking lot under permenant loadings is implemented on the context of the thesis. Suitable sizing of the construction in terms of current regulations is effort. It is an necessity that making evaluation of geotechnical and engineering of necessary support structure and definition of suitable excavation and support systems in terms of deformation and strength speciailities of the units that can be emerged on excavation phase. In this regard, design is realised on the parallel of remaining on limitation conditions of unit deplacement values within the executing of necessary braced system. The solution of the braced system is done with the support of PLAKXIS. Ground studies report which is scoped to definition of mechanical and dynamical parameters of ground layers which is going to be confronted on excavation phase and the base ground layer are prepared and the design criterias are specified in terms of this report. Loading values are defined on ETABS structural analysis programs with the highlight of these informations.On this context calculation models are constituted. The most important issues on this construction are the effect of the ground to the structural behaviour and instituting of the relation between structural behaviou and limitation values under the dynamical and statical loadings. Because of this, the solution is done in terms of all negative conditions and the application project is prepared in terms of these rules. The loads which effect to the structure for three models are loaded in the context. TS500 is used for the design of external reinforced concrete wall and base. The Regulations About Siesmic Zone Constructions-2007 is used for the criterias about seismic loads. Steel construction is designed on the direction of IMO-02 'Steel Constructions, Calculation and Project Bases In Terms Of Allowable Stress Notion'. Structure is designed for welded joints on the direction of the criterias on IMO-01.R-01-2005. Weld details are processed on project sheets. On the design of steel profiles which are used on the structure S275 and S235 classes steels are utilized. IPE and pipe profiles are designed on the basis of S235 steel calss. Built up sections, box profiles, UNP profiles and plates are on the steel class of S275. Rienforcement steel is applied suitable to TS708. And steel profiles are designed on the limitations of TS-EN10025-2.On the context of this thesis, structural geotechnical interaction is investigated together. Statical and dynamical affects are examined. Structural behaviour in contrast to soil is viewed and the necessities are expressed with detail. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Tekrarlı yükler altında kalıcı dayanma yapısının tasarım kriterleri ve kompozit çelik yapıya etkisi: Kentin merkezindeki Marmara Forum otoparkı | |
dc.title.alternative | Design criterias of permenant resistance structure under repetitive loadings and its effect to the composite steel construction: Marmara Forum parking lot in the urban center | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-04 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10193752 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 620379 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | İnşaat Mühendisliği Bilim Dalı |