Show simple item record

dc.contributor.advisorEser Aydemir, Müberra
dc.contributor.authorAfzali, Mohammad Faheem
dc.date.accessioned2021-05-08T06:40:53Z
dc.date.available2021-05-08T06:40:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623748
dc.description.abstractMevcut yapıların değerlendirilmesi ve güçlendirilmesi, uzun süredir inşaat mühendisliğinin en önemli alanlarından birini oluşturmuştur. Bu sebeple, mevcut yapıların güçlendirilmesi için farklı güçlendirme alternatifleri geliştirilmiştir. Bu çalışmada Edirne ilinde bulunan bir okul binası projesi ele alınmış ve söz konusu binada mevcut durumdaki performans seviyesi ve güçlendirme sonrası performans seviyeleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Bu amaçla Türk Deprem Yönetmeliği'ne göre minimum performans hedeflerini sağlamayan mevcut binada artımsal dinamik analizi yöntemi kullanılarak çözümlemeler yapılmıştır. Daha sonra söz konusu binaya, iki ayrı alternatifli güçlendirme amacıyla Türk Deprem Yönetmeliği'ne (2007) uygun olacak şekilde betonarme perde duvarları ekleyerek ve aynı analiz yöntemini kullanarak çözümlemeler yapılmıştır. Bu analizlerin ardından, mevcut ve güçlendirilmiş durumlar için yapının kırılganlık eğrileri, taban kesme kuvveti-maksimum kat ötelemesi eğrileri ve maksimum kat ötelemesi-kat yüksekliği eğrileri oluşturulmuştur. Bu çalışma sonucunda Türk Deprem Yönetmeliği'ne göre mevcut ve güçlendirilmiş durumdaki yapısal performans ile ilgili sonuçlar özetlenmiştir.
dc.description.abstractStrengthening of existing building has become one of the most important topics in the civil engineering areas. Therefore, different strengthening's alternatives have been developed for strengthening of the existing structures. In this study, a school building project in the province of Edirne will be taken into consideration, and its level of performance in the existing and strengthened conditions have been examined comparatively. For this purpose, Incremental Dynamic Analysis method was used to determine the performance level of the existing condition of the building. After that, the building was strengthened with the reinforced concrete shear wall as appropriate to the Turkish Earthquake Code (2007) to determine the levels of performance with using the same analysis method. After these analysis, the Fragility curves, Maximum Base Shear-Maximum Story Drift Curves and Maximum Story Drift-Story Height Curves for existing and strengthened conditions were obtained. As a result of this study, the results of the structural performance in the existing and strengthened conditions are summarized according to the Turkish Earthquake Code.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleMevcut bir betonarme okul binasının betonarme perdelerle güçlendirme alternatiflerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of alternative strengthening methods in an existing school building
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSeismic strengthening
dc.identifier.yokid10194460
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503866
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineİnşaat Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess