Yeni imara açılacak ve yol çalışması yapılacak bölgenin planlama ve yeni hizmetler için haritalandırılması
dc.contributor.advisor | Altan, Mehmet Fatih | |
dc.contributor.author | Gür, Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:40:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:40:47Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623725 | |
dc.description.abstract | Bu tez, İstanbul Aydın Üniversitesi'nde İnşaat Mühendisliği bölümünde oluşturulanYüksek Lisans tezidir. Aşağıdaki konular tezin bir kısmında işlenmiştir. Devlet yoluplanlama sürecinde en iyisini elde etmek için neler yapılabilir, Sonuç öncedentahmin edilmelidir. Mevcut bir karayolunu iyileştirmek gerekir. Genel trafikihtiyaçlarını karşılamak, ortadan kaldırmak veya trafiğin neden olduğu olumsuzetkileri veya arazi kullanımındaki değişiklikler planlamanın ana başlıklarıdır.Politikalar ve Prosedürlerin bu bölümü, kullanılan minimum gereksinimleri vesüreçleri açıklar.Ülke Ekibi'nin bir kalkınma sonucu sunması için düzenli planlarının sonuçlarınıhalka sunar. Ülke Programları, Bölgesel Programlar ve Küresel Programda özetlenir.Bu belgeler Stratejik Planında belirlenen vizyon, yön ve stratejilerini işlevsel halegetirmektir. Programlar yıllık çalışma planlarına sahip projelerle uygulanmaktadır.Planlama yeterince basit görünüyor: ideal topluluğu tasarlanacaktır ve düzenlemelerisağlanıp destek tasarım hedefleri belirlenecektir. Gerçeklik çok daha karmaşıktır.Bugün, şehir, topluluk ve bölgesel planlama, sürekli değişim ile uğraşmak demektir.Bir vizyonu tercüme etmek için teknik uzmanlık, politik bilgi ve mali anlayış yarınve bugün için stratejik bir eylem planına uymak gerekir. Gerçekten binlerce yerelyönetim kuruluşu ve planlama ajansı özellikle, CBS araçlarını ESRI'den bir arayagetirme aracı olarak benimsemişlerdir. Sınırlı finansman ve personel ile ilgilenirkentalepler doğrultusunda ilerlenmektedir.Maliyetler, potansiyel fon verenler sadece bir projenin finansmanının programlarınauyup uymadığını değil, aynı zamanda ülkedeki iklim ve kalkınma yardımlarınınsağlanmasına yönelik bir eylemin faydaları ile ilgilidir. Potansiyel fon verenlerinyatırım tekliflerini değerlendirmesine veya taramasına yardımcı olmak için, bu tez,nasıl tanımlanacağını açıklar. Hem önerilen faaliyetlerin hem de ülke içi kapasiteihtiyaçlarının maliyetleri ve faydaları göz önünde bulumdurulur. Bir ülke veyasektörde veya daha büyük ölçekli bir potansiyele sahip tek bir teknolojiyeodaklanabilir. Ortak eylemlerin uygulandığı teknolojiler portföyü (örneğin, birotobüs-hızlı geçiş sistemi ile birlikte) bisiklet şeritleri ve yaya patikaları). Sektörleriçinde öncelikli teknolojiler portföyüne dayalı ve belirlenen engeller, birden çokortak noktanın var olup olmadığına karar verebilir. | |
dc.description.abstract | This thesis is a master's thesis which was formed in the Department of CivilEngineering at İstanbul Aydın University. It has been examined what can be done toachieve the best in the state road planning process. It is necessary to improve anexisting road. And the result must be predicted and implemented. Meeting thegeneral traffic needs, removing from the center and planning the changes in thenegative effects or land use caused by the traffic are the main topics. Some of thepolicies and procedures describe the minimum requirements and processes used.The country offers the results of its regular plans for the development team to presenta development outcome to the public. Country Programs, Regional Programs andGlobal Program. These documents are to make the vision, direction and strategiesdefined in the Strategic Plan functional. The programs are implemented with projectswith annual work plans.Planning seems simple enough, but the ideal project will be designed and the designwill be provided and the design goals will be determined. Reality is much morecomplicated. Today, city, community and regional planning and constant changemeans to deal with. To translate a vision technical expertise, political knowledge andfinancial understanding tomorrow and today must adhere to a strategic action plan.Indeed, thousands of local government agencies and planning agencies have, inparticular, adopted GIS tools as a means of bringing them together. Limitedfinancing and staffing are on the move in the direction of requests.The costs are related to the benefits of an action to provide climate and developmentaid in the country, as well as the fact that potential funders do not only comply withthe program of financing a project. This thesis explains how to identify potentialfunders' investment proposals to help them evaluate or screen them. The costs andbenefits of both the proposed activities and domestic capacity needs are taken intoaccount. It can focus on a single technology with a potential in a country or sector ora larger scale. The joint venture's technology portfolio is, for example, bicycle lanesand pedestrian paths, along with a bus-rapid transit system.Based on the portfolio of priority technologies within the sectors, the identifiedobstacles can decide whether there are multiple common points. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Yeni imara açılacak ve yol çalışması yapılacak bölgenin planlama ve yeni hizmetler için haritalandırılması | |
dc.title.alternative | The planning of new zoning area and roadworks and the mapping for new services | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-13 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10206620 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 559212 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | İnşaat Mühendisliği Bilim Dalı |