Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Yavuz Selim
dc.contributor.authorAkinci, Bekir
dc.date.accessioned2021-05-08T06:39:58Z
dc.date.available2021-05-08T06:39:58Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623586
dc.description.abstractGelişen teknoloji ile bulut bilişim her geçen gün hayatımızda daha fazla yer almaktadır. Her ne kadar farkında olmasak bile gündelik hayatta izlediğimiz videolar, dinlediğimiz müzikler ve daha birçok içerik bulut altyapısını kullanmakta. Verilerimizi kolayca ve güvenli bir şekilde taşıma, depolama, paylaşma gibi işlemlerimiz için kullandığımız çevrim içi veri depolama hizmetleri de bu alt yapıdan faydalanmaktadır. Bunlara örnek olarak OneDrive, Dropbox, Google Drive ve Yandex.Disk ürünleri gösterilebilir.Hayatımızdaki yeri ve etkisi günden güne artmakta olan tüm bu gelişmelerle birlikte bulut bilişim hizmet sağlayıcıların sayısı da her geçen gün artmaktadır. Artan sayının beraberinde getirdiği çeşitlilik ve karmaşa, kullanıcıların bulut hizmet sağlayıcı seçimi konusunda karar almasını zorlaştırmaktadır fakat tüm bu zorluklar çok ölçütlü karar verme yöntemleriyle etkin bir şekilde kolayca aşılabilmektedir. Bu tez çalışması ile çok ölçütlü karar verme yöntemleri kullanılarak bir banka projesinde kullanılacak bulut bilişim hizmet sağlayıcısı seçiminde yaşanılan zorlukların aşılmasına ve en doğru kararın verilmesine katkı sağlaması amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Bulut Bilişim, Analitik Hiyerarşi Proses (AHP), TOPSIS, Çok Ölçütlü Karar Verme
dc.description.abstractWith developing technology, cloud computing is more and more in our lives every day. Even though we don't know it, the videos we watch in everyday life, the music we listen to and much more content cloud infrastructure. The online data storage services we use to move, store and share our data easily and securely benefit from this infrastructure. Examples include OneDrive, Dropbox, Google Drive and Yandex.Disk products. With all these improvements, the place and its influence in our life is on the way to the cloud. The number of providers is also increasing every day. The increasing number of diversity and complexity makes it difficult for users to decide on cloud service providers, but all of these challenges are multi-criteria decision-making methods that can be effectively exceeded. In this thesis, it is possible to overcome the difficulties of choosing a cloud IT service provider to be used in a bank project using multi-criteria decision-making methods and to make the best decision to contribute to the development of the project. Keywords: Cloud Computing, Analytical Hierarchy Process(AHP), TOPSIS, Multicriteria Decision Makingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleÇok ölçütlü karar verme yöntemleri ile bir banka projesi için bulut bilişim hizmet sağlayıcısı seçimi
dc.title.alternativeUsing multicriteria decision making methods to select a cloud computing service provider for a bank project
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-14
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10207393
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid518190
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineMühendislik Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess