Üniversite öğrencilerinde toplumsal cinsiye algısının oluşmasında geleneksel kimliğin rolü: Iğdır üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Öztürk, Emine | |
dc.contributor.author | Moç, Suzan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:33:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:33:30Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623530 | |
dc.description.abstract | Araştırmamız Iğdır Üniversitesi Meslek Yüksekokulu öğrencilerinde geleneksel kimlik ve toplumsal cinsiyet algısı ile bunların gençliğin dindarlık konusundaki tutumları ve dini hayatları üzerlerindeki etkisini incelemektedir. Çalışmamız teorik ve uygulamalı kısımlardan oluşmaktadır. Araştırmamız bir saha araştırmasıdır. Anket formu 156 erkek 122 bayandan olmak üzere 278 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin çalışma yaşamı, toplumsal yaşam, evlilik yaşamı ve aile yaşamı ile ilgili konularda toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin görüşleri incelendiğinde önermelerin büyük bir çoğunluğunda cinsiyetler arasında istatistiksel anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Araştırmada çalışma yaşamı, toplumsal yaşam, evlilik ve aile yaşamı, din ve dindarlık boyutu, itaatkârlık ile ilgili alanlarda erkeklerin daha geleneksel bakış açısına sahip oldukları saptanmıştır. Araştırmanın sonuçları üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyete ilişkin bakış açılarını ortaya koyması açısından önem taşımaktadır. Üniversitelerin eğitiminde toplumsal cinsiyet bakış açısına yönelik, geleneksel görüşlere sahip olan öğrencilerin olması, aydın bireyler yetiştirmeyi hedefleyen üniversite eğitiminin bu hedefini tam anlamıyla gerçekleştiremediğini ve öğrencilere temel mesleki bilginin yanı sıra toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda duyarlılık kazandırılması gereğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Toplumsal Cinsiyet, Geleneksel Kimlik, Din, Toplumsal Cinsiyet Algıları | |
dc.description.abstract | Our research examine straditional identity and gender perception in Igdir University vocational school students and the effects of these in the attitudes of they outh regarding religion and their religious life. Our study consists of theoretical and practical parts. Our research is a field research. Questionnaire form is applied to 278 students consisting of 156 males and 122 females. Whenthestudents? views regarding gende rroles in respect to work life, social life, married life and family life are examined, it has been found that there is a statically significant difference between the genders in the majority of the statements. It has been determined that the men have more traditional perspective regarding gender in the fields related to social life, married and family life, religion and religiousness and servility in there search. The results of there search have importance from the point of university students? suggesting the irviews regarding gender. That there are students who still have traditional views concerning gender in the education of universities shows the university which aims to raise educated individuals can not meet completely this target an the is then ecessity of sensibility acquisition in the matter of gendere quality in addition basic professional education.KeyWords: Gender, Traditional Identiy, Religon, Identiy, Gender Role Perceptions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinde toplumsal cinsiye algısının oluşmasında geleneksel kimliğin rolü: Iğdır üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Religinous dimension of university student gender rooles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Religion | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.identifier.yokid | 10008019 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IĞDIR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 353118 | |
dc.description.pages | 117 | |
dc.publisher.discipline | Din Sosyolojisi Bilim Dalı |