Nietzsche`de üstinsan anlayışı
dc.contributor.advisor | Başaran, İsmail | |
dc.contributor.author | Atişar, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:33:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:33:13Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623458 | |
dc.description.abstract | Ortaçağın sonlarına doğru nominalizmle birlikte tikellerin bilinebileceği anlayışıegemenlik kazanmış ve Ortaçağ'da dekor olan doğa artık hareketin gözlemlendiği biryer olmuştu. Bu vb. hızlı gelişmeler Rönesans dönemine ışık tutmakla birlikte ModernÖznenin tasarımına zemin hazırladı. 17. yy. kelimenin tam anlamıyla modernitenin,modern öznenin inşasının temellerinin atıldığı bir çağdır. Bu öznenin tasarımıberaberinde birçok problemi de getirdi. Bu sorunların başında da insanın teknik yaniaraçsal aklın nesnesi kılınması ve daha genelde de modernitenin vaat ettiği özgürlüğünyerine insanların köleleştiği bir toplum yapısının ortaya çıkması ile bireyin kendisineyabancılaşması gelmektedir. Modernite ile birlikte gündeme gelen bütün problemleredeğinmek olanaksız bir durum olduğundan dolayı, biz burada Nietzscheci perspektiftenhareketle onun felsefi yaklaşımına ve modernizmin ortaya çıkardığı sorunlara bir çözümyolu olarak ortaya koyduğu felsefi görüşlerine değinmekle yetineceğiz. Daha doğru birdeyişle decadence ile iç içe geçmiş toplumun üst insana doğru ilerleyişini gözler önünesermeye çalışacağız.Anahtar Kavramlar: Özne, Modernite, Nietzsche, Nihilizm, Decadence, Üstİnsan | |
dc.description.abstract | Toward the end of the Middle Ages, with the nominalism the understanding thatthe particulars could know became sovereign, and nature which was a decor in theMiddle Ages became a place where the movement was observed. These and similarrapid developments have laid the groundwork for the design of the Modern Essence,together with shedding light on the Renaissance period. The 17th century is literally anera in which the foundations of modernity and the modern subject were laid. The designof this subject also brought many problems. The primary problem is that man was madethe object of technical or instrumental reason, and that more generally, the alienation ofthe individual to himself with the emergence of a social structure in which humans areenslaved instead of the liberty promised by modernity. Since it is impossible to addressall the problems that have arisen with modernity, with Nietzschean perspective, we willconfine here to his philosophical approach and views presented by him as a solution tothe problems that modernism has emerged. More precisely, we will try to reveal theprogress of the society intertwined with decadence towards the upper man.Key Concepts: Subject, Modernity, Nietzsche, Nihilism, Decadence, Upper Man | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | Nietzsche`de üstinsan anlayışı | |
dc.title.alternative | Superior human understanding of Nietzsche | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-05-03 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nietzsche, Friedrich Wilhem | |
dc.subject.ytm | Bengi | |
dc.subject.ytm | Eternal recurrence | |
dc.subject.ytm | Decadence | |
dc.subject.ytm | Superman | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.identifier.yokid | 10280056 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IĞDIR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 573526 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Felsefe Tarihi Bilim Dalı |