Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktutan, Osman
dc.contributor.authorKoçak, Ayşenur
dc.date.accessioned2021-05-08T06:33:12Z
dc.date.available2021-05-08T06:33:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623452
dc.description.abstractGiriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşan bu çalışmada, Türkiye'de öğrenim bakımından dileğitiminde yaşanan problemler ve hem eğitim öğretimi yapılan hem de Türkiye'nin konumu gözönünde bulundurulduğunda önemi artan Arapçanın öğrenilirken zorlanma nedenleri üzerindedurulmuştur.Hızla ilerleyen teknoloji ve gelişen, değişen dünya şartları ile bugün anadilin yanındaikinci bir dilin öğrenilmesinin önemi artmaktadır. Sunulan imkânlar çeşitli kültürlere sahiptopluluklar ile ticaret yapabilme, farklı ülkelere gezilere gidebilme, yeni yeni insanlartanıyabilme fırsatı sağlamıştır. Bu da farklı dillerde iletişim kurabilen, anadili yanında ikinci birdile de sahip kişilere ihtiyacı artırmıştır.Farklı metot ve yöntemlerle öğrenilmeye çalışılan yabancı dil ile anadil arasındabenzerlik ve farklılıklara rastlanmaktadır. Benzerlikler öğrenmeyi kolaylaştırırken farklılıklarınfazla olması da yabancı dili öğrenirken zorlanmalara neden olmaktadır. Önceden denenip ezberveya dilbilgisi öğrenimi dışına çıkmayan öğrenme denemeleri ile çevreden zor olduğu bilgisiakıllara kazınan Arapçanın diller arasında önemli bir yeri vardır. Çok dillilikle daha da önemiartan Arapçanın, mesleki bir ders olarak da İmam Hatip okullarında ve Arapça eğitimi vermeyedevam eden fakültelerde ders olarak eğitim öğretimi devam etmektedir. Eğitimde öğrencininArapçayı öğrenmesinde öğretici oldukça etkilidir. Öğretici; bilgisi, bildiğini aktarabilmesi,tecrübeleri, kullandığı yöntem ve metot ile dil öğreniminin hızlı gerçekleşmesine yardımcıolmaktadır. Öğrenci öğrenendir. Tüm şartların olumlu hale getirilmeye çalışmasının nedeniöğrencinin daha iyi öğrenebilmesine yardımcı olmaktır. Öğrencinin kendini öğrenmeyekapatması Arapçayı öğretmeye çalışmada öğretecek kişi için en zor olan durumdur. Ülkesi vemilleti için iyi ve faydalı bir gençlik için yetiştirilmeye çalışılan bu gençlerin İmam HatipLiselerinden sonra Arapça hazırlık sınıfı olan veya olmayan İlahiyat fakülteleri ile Arap dilibölümlerinde eğitim süreçleri devam etmektedir. Arapça derslerinde uygulanan yöntem vemetotlar ile problemin kaynaklarının tespit edilememesi durumunda, öğrencilerin yeterlidüzeyde Arapça öğrenememesine sebep olunmaktadır.
dc.description.abstractIntroduction, this study consists of two parts and that the results, in terms of educationin language education in Turkey problems and made teaching and location of both trainingconsidering the importance Turkey increased the strain causes while learning of Arabic areemphasized.Rapidly advancing technology and evolving process, the changing world conditions andthe importance of learning a second language with today. Interested in a variety of culturalofferings have the ability to trade with communities, to different countries, to go to, people areable to recognize opportunity. This also can communicate in different languages, native also hasa language people need by second.Learn different methods and ways should be studied foreign language with similaritiesand differences between native speakers. Similarities and differences while making it easy tolearn a foreign language because of excessive lead to strain while learning. Do not come out of apreviously studied whether memorization or grammar learning is difficult with essays on theenvironment is about the minds of Arabic languages has an important place in between. Theimportance of increasing even more of Arabic Multilingual, professional and İmam Hatipschools, and a lesson of Arabic training as training courses, on the other hand, which continuesto continue teaching. In learning a foreign language is Arabic in education student tutorial isvery effective. Tutorial; information, method, which uses the transfer experiences he knows, andmethods to help to fast language learning with. The student is learning. The reason to serializeall conditions positive study is to help the student gives no means better. The student will teachpeople the study to teach yourself Arabic close to learning the most difficult to condition. It'sgood for the nation, for his country and to be grown for a useful youth studied the İmam HatipHigh school then of these young people with or without preparatory class in Arabic with Arabiclanguage sections of seminary training processes. Method implemented in Arabic classes andmethods in the event of the inability to detect the source of the problem, with adequate levels ofstudents to learn Arabic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleArapça dil öğreniminde karşılaşılan problemler `imam-hatipler ve ilahiyatlar ölçeğinde`
dc.title.alternativeProblems encountered in arabic language learning `imam-hatips and theology scale`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10288271
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityIĞDIR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588480
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineArap Dili ve Belagatı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess