Aile içi eğitimde peygamberî metodoloji
dc.contributor.advisor | Çetin, Musa | |
dc.contributor.author | Çetin, Halil İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:33:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:33:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623432 | |
dc.description.abstract | Yaratıcının arzusu doğrultusunda bir yaşam biçimi oluşturmak, iman eden etmeyen herkesin menfaatinedir. Günümüzde evrensel ahlak ilkeleri olarak benimsenen kuralları İslam ümmeti, Hz. Peygamber'den beri kurdukları medeniyetlerde yaşatmışlar, neticede mutluluk, huzur, adalet, istikrar üreten sistemler vücuda getirmişlerdir. Yüzyıllardır cismen veya hükmen ayakta kalabilen camiler, medreseler, aşevleri,hamamlar, darüşşifalar, peygamberî ilkelerin hayat bulduğunda insanlığın huzurakavuşacağının mücessem örnekleri olarak karşımızda durmaktadır.Hz. Peygamber'in yaşam tarzı ve model kişiliği insanlara menfaat sağlayacakkarakterdedir. Çünkü o, `faydalılık` prensibini esas almıştır. İslam toplumları, Hz.Peygamber'in kendi ailesi ve arkadaşlarına uyguladığı eğitim metotlarını inceleyip,günümüzün modern ve teknik imkânlarıyla kompoze ettiği, eğitim sistemlerinde kullandığı takdirde, aile içi sorunların azalmasına, özlenen mutlu aile ortamının oluşmasına büyük katkı sağlayacaktır. Bu tezde, Hz. Peygamber'in aile içi eğitim ile ilgili örnekliği esas alınıp araştırılmıştır.Müslümanların bireysel, aile ve toplumsal alanlarda arzu edilen seviyeyeulaşabilmeleri için özellikle günümüzde aile içi eğitim önem kazanmaktadır. Bu nedenledir ki günümüz dünya devletleri aile sosyolojisine ayrı bir önem vermektedir. Netice itibarı ile günümüzde ailelerin ve büyük bir aile olan toplumların Hz. Peygamber'in faydalılık esasına dayalı evrensel mesajlarına olan ihtiyacı ortadadır.Dinin mümessili olan Hz. Peygamber, kendisine gelen vahyin gereklerini hemümmetinde hem de ailesinde uygulamıştır. Gelecek nesillere de bir kılavuz olarak sünnetini bırakmıştır. Bu çalışmada, aile içi eğitimde peygamberî metedoloji ele alınmaktadır. Hz. Peygamber'in bu konudaki söz ve fiilleri araştırılıp, günümüz aile düzeni ile karşılaştırılarak yaşadığımız problemlerin nedenleri bulunmaya ve çözüm önerileri sunulmaya çalışılacaktır. | |
dc.description.abstract | It is in the interest of all who believe and do not create a way of life in line with the desire of the Creator. Today, the rules adopted as universal moral principles of the Ummah of Islam, They have lived in the civilizations they have established since the Hz. Prophet, and in the end they have created systems that produce happiness, peace, justice and stability. Mosques, madrasas, soup kitchens, baths, darüşşifas (prior hospitals), which have been able to survive for centuries, stand before us as examples of the miracle that humanity will have peace when the principles of the prophet come to life.Hz. Prophets lifestyle and model personality are in character that will benefitpeople. Because he is based on the principle of `usefulness''. In Islamic societies, It willmake a great contribution to the reduction of domestic problems and the creation of a happy family environment if the Hz. Prophets methods of education applied to his family and friends are compiled with the modern and technical facilities of today and used in education systems. In this thesis, the example of the Prophet regarding domestic education was investigated and examined.In order for Muslims to reach the desired level in individual, family and social areas, education in the family is especially important today. It is for this reason that todays world states give a distinct importance to family sociology.As a result, todays families and societies, which are a big family, are being treated as TheProphets need for universal messages based on usefulness is evident.Which is representative of the religion of HZ. The Prophet applied the requirements of the revelation that came to him both in his community(UMMAH) and in his family.He left his circumcision(SUNNAH) as a guide for future generations. In this study, prophetic methodology in family education is discussed. The words and verbs of the Hz. Prophet on this subject will be researched and compared with the current family order to find out the causes of the problems and to offer solutions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Aile Planlaması | tr_TR |
dc.subject | Family Planning | en_US |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Aile içi eğitimde peygamberî metodoloji | |
dc.title.alternative | Pophetic methodology in family education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-21 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10312404 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IĞDIR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 603866 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Hadis Bilim Dalı |