Ud`da ileri icra çalışmaları
dc.contributor.advisor | Torun, Mutlu | |
dc.contributor.author | Aslan, Enver Mete | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:31:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:31:22Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623282 | |
dc.description.abstract | Üslup ve müzikal çalışmaların yanı sıra, teknik ve kondisyon içeren alıştırmalar veetüdler, bu çalışmada alıştırmalar kolaylıklarına göre sıralanmış, zorluk içeren alıştırmalar iseilerledikçe ortaya konulmuştur. Alıştırma ve etüdlerin öncelikle yavaş sonraları hızlanarakçalışılması belirtilmiştir. Açık teller ile başlanan çalışmalar daha sonra sol elin dekullanılmasıyla devam etmiştir. Açık tellerde vurgu çalışmaları ve tellerin yerlerininkavranması bu başlık altında incelenmiştir. Sol el parmaklarının belirli bir seviyeye gelmesisonucunda, müzikte kullanılan çeşitli teknikler de kullanılmaya başlanmıştır. Aralıkçalışmalarında, Batı Müziğinden faydalanarak udda, Türk Mûsıkûsi'nde rastlanmayanaralıklar duyurulmaya çalışılmıştır. Özellikle dizi, aralık, legato ve çarpma çalışmalarının solel parmaklarının hakimiyeti ile ilgisi önem teşkil etmektedir. Enstrumana hakimiyet, buçalışmanın amacını oluşturmaktadır.Anahtar Kelimler: Ud, Teknik, cra, Mızrap | |
dc.description.abstract | The technique and rehearsal and etudes in the musical and stylistic studies havebeen arranged from easy to difficult and complicated patterns, from slow to fast andaccelerated patterns in a right way. Free sting rehearsals have been proceeded by thesubsequent left hand association. Free hand exercises have been discussed with theintonational patterns as well as conceptualization of the places of strings. Afterexpertization of left hand fingers, various kinds of musical technics have beenaccumulated into practise. Various kinds of western classical music with theirspecific intervals have been utilized in the rehearsels as Turkish music lack of thesepatterns. Mastering of the left hand encompasses the enrichment of the scale,interval, legato and tapping technics. The main goal of this study is focussed on themastering and governing of the musician to his or her instrument.Key words: Oud, Technic, Play, Plectrum | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ud`da ileri icra çalışmaları | |
dc.title.alternative | Advanced performance technic in oud | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 195295 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206118 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |