İlköğretim müzik eğitiminin değerlendirilmesi ve bir öneri
dc.contributor.advisor | Körükçüoğlu, Çetin | |
dc.contributor.author | İçelli, Elif | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:31:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:31:19Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623268 | |
dc.description.abstract | iiiT.C.HALİÇ ÜNİVERSİTESİSOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜTÜRK MÜZİĞİ ANASANAT DALIYÜKSEK LİSANS TEZİİLKÖĞRETİM MÜZİK EĞİTİMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİVE BİR ÖNERİHazırlayanElif İÇELLİTez DanışmanıYrd. Doç. Çetin KÖRÜKÇÜHaziran, 2006ÖZETBu çalışmada, çocukların ve gençlerin sağlam bir ruh ve kişilik kazanmalarında müzikeğitiminin önemi vurgulanmış ve Cumhuriyet'in ilk yıllarından bu yana verilen müzikeğitimin değerlendirmesi yapılmıştır. Öncelikle ilköğretim müzik eğitimindekiboşlukları, eksiklikleri dile getirmek ve bu boşluk ya da eksikliklerin giderilmesindekiyöntemlerin ve hedef davranışların tespiti amaçlanmıştır. Ayrıca ülkemizin ve dünyanınönde gelen müzik adamlarının, düşünürlerinin ve siyasetçilerinin konuya bakış açılarısergilenmiş olup, ilköğretim müzik eğitiminde uygulanmış olan ilke ve yöntemlervurgulanmıştır. Bu yöntemler uygulanırken amaç, var olan zengin gelenekselkültürümüzün esas olarak alındığı bir eğitim planını gerçekleştirmektir. Birinci sınıftanbaşlayarak sekizinci sınıfa kadar ilköğretim sınıflarında uygulanması gereken yıllık dersplan - programı ve bu konuların hedef davranışları ünite ünite belirtilmiştir.Hedeflenen davranışların kazandırılmasında, geleneksel müziğin önemi ifadeedilmiştir. Özellikle eğitimin bu aşamasında kullanılacak olan kolaydan zora vebilinenden bilinmeyene yönteminin, müzik eğitiminin başarı yüzdesini arttıracağı dilegetirilmiştir. Bu başarı yüzdesinin artması, özellikle toplumsal gelişime yansıyacak olankatkıları sebebiyle çok önemlidir. Her branşta olduğu gibi müzik eğitiminde deöğretmenin niteliği en önemli unsurdur. Zira öğretmenin öğrencinin seviyesine göreuygulayacağı yöntemle planlanıp programlanan hedef davranışlar içindeivkazandıramayacağı davranış yoktur. Dolayısıyla bu çalışmada eğitimcinin ve eğitimkurumlarının konuya yaklaşımındaki titizliğin önemi vurgulanmıştır.Eğitimcinin geleneksel kültürün ışığında, demokratik bir atmosferde vereceği müzikeğitimi, öğrenciye ve dolayısıyla topluma müziksel hoşgörü ve saygıyı getirecektir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, müzik, öğrenci, öğretmen, yöntem. | |
dc.description.abstract | vTRHALIC UNIVERSITYSOCIAL SCIENCE INSTITUTETURKISH MUSIC DIVISIONMASTER THESISEVALUATION OF MUSICAL EDUCATION IN PRIMARY SCHOOLAND A PROPOSALPrepared byElif İÇELLİThesis AdvisorAssist Prof. Çetin KÖRÜKÇÜJune, 2006ABSTRACTThe importance of musical education for children and young people to have strongspirit and character has been emphasized in this study and also the musical educationgiven from the beginning of our Republic history has been evaluated. The first aim is todetermine the gaps of our musical education and then is to find solutions to removethese gaps. Also, the views of the most popular musicians, philosophers and statesmenand their principles and methods have been examined. The aim is to constitute aneducational plan, which is our rich traditional culture based, while these methods arebeing applied. Yearly curriculum and target attitudes of these subjects, which are neededfrom the 1st class to 8th class in primary education system, are in stated as units.The importance of traditional music to get target attitude is written in this study.Especially, in this education phase, application of the methods ?easy to hard?, ?knownto unknown?, will increase the success percent in musical education. The increase ofthis success will effect our social development. As in all branches, the educator is theone of the most important factors in musical education. If the educator use suitable andviapplicable methods according to his/her student?s level, every target attitude can beobtained.Consequently, the quality of educators and schools is very important. The righteducation given in democratic platforms will give musical tolerance and success to oursociety.Key Words: Education, music, student, educator, method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | İlköğretim müzik eğitiminin değerlendirilmesi ve bir öneri | |
dc.title.alternative | The evaluation of musical education in primary education and a suggestion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Sanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 195464 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206134 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |