Türk müziğinde çok seslilik üzerine teorik yaklaşımlar
dc.contributor.advisor | Yavuzoğlu, Nail | |
dc.contributor.author | Akaçça, Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:31:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:31:13Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623245 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın Birinci bölümünde Klasik Batı Müziği'ndeki temel armoni bilgileri anlatılmış,İkinci bölümde tarihsel olarak ortaya çıkışı, kuralları, Batı Müziği tarihinde yaşanan ?Barok?, ?Klasik?, ?Çağdaş? dönemlerdeki armoni ve eşlik anlayışlarına değinilmiş, örneklerle açıklanmıştır.Üçüncü bölümde, Türk Müziği'ndeki çok seslilik uygulamaları, Türk ve Batı müziklerinin birbirlerini etkileme süreç ve uygulamaları anlatılmış, Türk Müziği'nde tekseslilik çokseslilik kavramları, ?Türk Müziği'nde Armoni Sorunu-Özel Armoni Arayışları ve Değerlendirmeler? ve ?Çokseslilik Açısından Türk Müziğinin Sorunu Kendisine Özel Bir Armoni Yaratılması mıdır?? başlıkları altında değerlendirilmiş ve tartışılmış, Türk Müziği'nde armoni uygulamasının nasıl yapılabileceği çeşitli makamlarda kurallarıyla anlatılmıştır.Dördüncü bölümde Caz müziğinde kullanılan Tedrakord ve Pentakordlar araştırılıp bunların Makamsal diziler ile olan benzerlikleri ve farklılıkları incelenmiştir.Teorik olarak tampere çalgıların Türk müziği eserlerine eşlikleri incelenmiştir.Anahtar kelimeler: Armoni,Türk müziği, Çok seslilik,Modern Müzik | |
dc.description.abstract | In the first part of the study, basic harmony of Classical Western Music is described and in the second part its historical roots, rules, harmony and accompaniment approaches in ?Baroque?, ?Classic? and ?Contemporary? of the Western Music are referred and described in examples.In the third part, polyphony practices and interaction processes of Turkish and Western music are described and monophony and polyphony concepts in Turkish Music are evaluated and discussed under the following titles ?Harmony Problematic in Turkish Music ? The Search for Specific Harmonies and Evaluations? and ?Is the Creation of Specific Harmony the Problematic of Turkish Music in terms of Polyphony??, and the ways the use harmony practice in Turkish Music are described with their rules in various modes.In the fourth part, tetracord and pentacord of Jazz are examined and their similarities and differences with modal series.The accompaniment of tampered instruments in Turkish Music works is examined.Keywords: Harmony,Turkish Music, Polyphony, Modern Music | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türk müziğinde çok seslilik üzerine teorik yaklaşımlar | |
dc.title.alternative | Theoretical experiences on polyphony ın Turkish music | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 310977 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235654 | |
dc.description.pages | 201 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |