dc.contributor.advisor | Balay, Ahmet Metin | |
dc.contributor.author | Çetiner, Önder Saygin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:31:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:31:13Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623243 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Türk Musikisi Devlet Konservatuvarları'nda yapılmakta olan piyano eğitiminin, işlevlerini ne düzeyde yerine getirdiğine ilişkin genel bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır.Araştırma modeli, genel tarama modelidir. Araştırmanın evreni olarak, tüm Türk Musikisi Devlet Konservatuvarları seçilmiştir. Çalışma evreni olarak ise, evren olarak seçilen kurumların hepsinde bulunmaları ve programlarında piyano eğitimi olması kriterleriyle, Türk Musikisi Devlet Konservatuvarları Ses Eğitimi ve Temel Bilimler bölümleri seçilmiştir. Araştırmanın örneklemi için, çalışma evreninde okumakta olan lisans 3. sınıf öğrencileri ve bu öğrencilerle çalışmış / çalışmakta olan piyano öğretim elemanları seçilmiştir. Verilerin toplanmasında, araç olarak anket, yöntem olarak görüşme yöntemi kullanılmış ve anket formları, seçilen örnekleme yüz yüze görüşme yöntemiyle uygulanmıştır.Piyano eğitiminin işlevlerini ne düzeyde yerine getirdiğine ilişkin veriler elde edilebilmesi için, seçilen örneklemden, öğrencilere, ilgili piyano bilgi ve becerilerine ne derece sahip olduklarının sorgulanması, piyano öğretim elemanlarına ise, öğrencilerin ilgili piyano bilgi ve becerilerine ne derece sahip oldukları yönündeki görüşlerinin sorgulanmasına, dolayısıyla da uygulanacak anket formlarındaki soruların buna göre hazırlanmasına karar verilmiştir. Ancak, araştırmanın çalışma evreninden, programlarındaki piyano eğitiminin işlevlerini net bir şekilde sergileyen içerikte müfredat vb. bilgi ve dokümanlar temin edilememiştir. Bu nedenle, temin edilen dokümanlardaki bilgiler ile müzik eğitimi ve piyano eğitimine ilişkin temel bilgilerin bir arada değerlendirilerek işlenmesine, böylece çalışma evreninde yapılmakta olan piyano eğitiminin olması gereken işlevlerinin belirlenmesi yoluna gidilmiştir. Araştırmada, ilgili piyano eğitiminin işlevlerini belirlemede kullanılmış asgari gereklilikteki temel bilgilere de mümkün olduğunca sade ve açık bir içerikte yer verilmiştir. Araştırmada kullanılan veriler, belirlenen işlevlere ilişkin olarak hazırlanan anket formlarının örnekleme uygulanmasıyla toplanmıştır.Sonuç olarak, çalışma evreninde yapılmakta olan piyano eğitiminin, işlevlerini genel olarak, öğrencilere göre orta bir düzeyde, piyano öğretim elemanlarına göre ise iyi bir düzeyde yerine getirdiği saptanmıştır. Ancak, anket formlarına verilen cevaplar detaylı olarak incelendiğinde, piyano eğitiminin problemli olduğu, ilgili düzey genel olarak orta ve iyi olarak saptanmış olsa da, işlevselliği durumunun amaçları tam olarak sağlamakta yetersiz kalabildiği kanısına varılmıştır.Ağırlıklı olarak Türk müziği eğitimi veren müzik öğretim kurumlarında yapılmakta olan piyano eğitiminin ilk defa konu edildiği bu araştırmada yer verilen bilgilerin, yapılan genel değerlendirmenin ve bu değerlendirmeye bağlı olarak geliştirilen önerilerin, Türk Musikisi Devlet Konservatuvarları'nda vb. kurumlarda, piyano eğitiminin verimliliğinin arttırılabilmesi yönünde yararlı olacağına inanılmaktadır. | |
dc.description.abstract | This research is made to evaluate the level of the functionality of the piano education which is given in the State Turkish Music Conservatories.The research model is general survey model. All the State Turkish Music Conservatories were chosen as the research environment. As labor environment, moreover, State Turkish Music Conservatories? Singing Education and Basic Sciences departments were chosen provided that they are available in each research environments and they have piano education in their programs. As samples of the research were selected undergraduate 3rd year students of labor environment, and piano tutors having worked / working with them. In data collection, questionnaires were used as instrument, interviews are used as method; and survey sheets were applied to the selected sample by face-to-face interviewing method.In order to obtain data related with how much the piano education is efficient, it was decided to question the sample students on how much they had the concerned piano knowledge and skills, and the piano tutors on their opinions for how much their students had the concerned piano knowledge and skills; and therefore to prepare questions in the survey sheet accordingly. However, information and documentation such as curriculum, etc., containing items showing clearly how efficient the piano education could not be provided from the labor environment. Therefore, it was preferred as a method to evaluate and processing information in the documentation supplied and basic information related with musical and piano education, and there by to determine what functions the piano education in the labor environment should have. Basic information minimally necessary and used for determining functions of the concerned piano education was also included in the research as simple and clear as possible. Data used in the research were collected through applying survey sheets prepared in accordance with the determined functions to the sample.As a conclusion it is identified that piano training in the universe of the labor functions at an intermediate level for students and it functions at a high level for academicians. But, when the results in the questionnaire forms are examined it is found that piano training is problematic and although the level is identified as intermediate and advanced, its functionality is incompetent to provide its aims.According to the information obtained from this research in which piano training, given predominantly in music education institutions, is examined for the first time and the suggestions developed on this research, it is believed that it is necessary to increase the efficiency of piano training in the State Turkish Music Conservatories | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türk Musikisi Devlet Konservatuvarları`nda piyano eğitiminin işlevselliği | |
dc.title.alternative | The functionality of the piano education in the state Turkish Music Conservatories | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 311737 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235644 | |
dc.description.pages | 333 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |