Yerel yönetimlerde hizmet içi eğitim ve bir belediyede eğitim ihtiyacı analizine ilişkin örnek uygulama
dc.contributor.advisor | Aksan, M. Zeki | |
dc.contributor.author | Çakir, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:31:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:31:10Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623228 | |
dc.description.abstract | Dünyada ve Türkiye'de yerelleşme giderek önem kazanmakta ve buna bağlı olaraktan yerel yönetimlerin yetki ve sorumlukları genişletilmektedir. Yetki ve sorumluluğu genişleyen yerel yönetimler halkının yerel ortak ihtiyaçlarını karşılayan ve karar organları halk tarafından seçilen kamu tüzel kişileri oldukları için daha kaliteli, verimli ve hızlı hizmet sunabilmek için alanında uzman, profesyonel, yerel yönetim hizmetlerinin gerektirdiği özelliklerle donatılmış, yetenekli, üretken işgörenlere ihtiyaç duymaktadırlar.Teknik, ekonomik ve sosyal alanda birçok gelişmenin yaşandığı günümüzde yerel yönetimlerin bunlardan uzak kalabilmesi mümkün değildir. Bu nedenle yerel yönetimler kendisinden beklenen hizmetleri etkili ve verimli olarak yerine getirebilmeleri sahip oldukları insan kaynağının niteliğine bağlıdır. Nitelikli insan kaynağının elde edilebilmesi de eğitimle sağlanabilecek bir unsurdur. Bu nedenle yerel yönetimler için hizmet içi eğitim stratejik bir öneme sahiptir.Çalışma 4 bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, yerel yönetimler ve Türkiye'deki yerel yönetimler ele alınmıştır.İkinci bölümde, eğitimin ve hizmet içi eğitimin tanımları yapılarak, hizmet içi eğitimin amaçları, faydaları, özellikleri ve yöntemleri gibi genel olarak hizmet içi eğitimle alakalı konular incelenmiştir.Üçüncü bölümde, birinci ve ikinci bölümde yapılan çalışmalar birleştirilerek, yerel yönetimlerde hizmet içi eğitim tanımı, yasal dayanakları ve faydaları ele alınmıştır. Ayrıca, üçüncü bölümün sonuna dünyadaki gelişmiş bazı ülkelerdeki hizmet içi eğitim uygulamalarından bahsedilmiştir.Dördüncü bölümde, İstanbul Büyükşehir Belediyesinde yapmış olduğum 2008 yılı eğitim ihtiyaç analiz çalışması yer almaktadır. Araştırmanın amacı, önemi, kapsamı ve yöntemi ayrıca araştırmayla ilgili elde edilen sonuçlardan çıkartılan öneriler ve tablo çalışmaları sunulmuştur.Anahtar Kelimeler; Yerel Yönetimler, Eğitim ve Hizmet İçi Eğitim. | |
dc.description.abstract | Localization is increasingly gaining more importance in the world and in Turkey, hereby authorities and responsibilities of local administrations are being extended. Since the local administrations whose authorities and responsibilities are being extended are the public corporations whose decision ? making bodies are being elected by the public and that meet the common local needs of their public, need personnel who are expert in their own fields, professional, endowed with the qualifications which the local administration services require, talented, and productive in order to be able to provide more qualified, efficient and rapid service.It is impossible for the local administrations to stay behind of these in today?s world that lots of gains have been made in technical, economic and social areas.On this account, the ability of local administrations in fulfilling efficiently and effectively the services which are expected from them depend on the qulity of the human resource that they have. Well ? qualified human resource is only provided by means of the education.This work consists of 4 parts.In the first part, local administrations and the local administrations in Turkey have been discussed.In the second part, in general meaning in-service training topics such as the aims, benefits, features and methods of the in-service training have been discussed by defining what the education and in-service training is.In the third part, in-service training definition in local administrations, its legal basis and benefits have been discussed by combining the research which has been done in the first and second part. Also, at the end of the third part, in-service training applications in the some of the developed countries in the world have been mentioned.In the fourth part, needs analyses work that I have done in İstanbul Metropolitan Municipality in 2008 have been discussed. The purpose, importance, scope and method of the research, also, the suggestions which are inferred from the results that have been gained from the research, and table works have been presented.Key Words; Local Administrations, Education and In-Service Training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yerel yönetimlerde hizmet içi eğitim ve bir belediyede eğitim ihtiyacı analizine ilişkin örnek uygulama | |
dc.title.alternative | Training in local governments and a practise of training needs analyse at a municipality | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 326393 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239361 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |