dc.contributor.advisor | Körükçü, Çetin | |
dc.contributor.author | Aşiroğlu, Sevgi Canan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:31:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:31:05Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623211 | |
dc.description.abstract | Klasik Türk Müziği, Türk kültür ve sanatının temel unsurlarından biridir. Yüzyıllar içinde, geleneklerine ve inançlarına bağlı bir yaşama şekli benimsemiş Türk insanının, tüm toplumlarda olduğu gibi gündelik yaşantısını ifade ederken müzik sanatından da yararlanmıştır. Türk toplumunun üzerinde etkili olabilen güçlerin, Klasik Türk Müziği'ne bakış açısında, belli başlı iki tavır göze çarpar; idealize edilmiş bir gelenekçi yaklaşım ile Klasik Türk Müziği'ni sabitlemek ve çağdaşlık anlayışı ile Klasik Türk Müziği'ni yok saymak. Her iki yaklaşım sonucunda da Klasik Türk Müziği'nin tarihsel dönüşümüne engel olunmuştur. Bu güne gelene kadar geçen zaman içinde, Klasik Türk Müziği'ne yüklenen olumsuz değerler, son derece zengin olan bu müzik birikimine, bilimsel olarak eğilmeyi de engellemiştir. ?Batılılaşma? ve ?Modernleşme? çabaları ise Klasik Türk Müziği'nin rafa kaldırılmasını öngörmüştür.1980'li yıllarda, kitle iletişim araçlarının serbestleşmesi ve özelleşmesiyle demokrasi ve insan haklarının kabul edildiği postmodernist kuramlar kabul görmeye başlamıştır. Yine bu yıllar, sadece ekonomik düzen için bir dönüm noktası olmakla kalmayıp, küreselleşme ile değişen dengelere hazırlıklı olmayı gerektiren, yeniden yapılanmayı da beraberinde getirmiştir. Bilişim ve iletişim alanındaki araçların, teknoloji ürünleri ile birlikte kullanılıyor olması sonucunda, toplumların yaşayış biçimleri de değişik bir boyut kazanmıştır. İnsan-teknoloji ilişkisinin hayata yansıması ve getirdiği popüler kültür ürünlerinin müzik üzerindeki etkileri de önemli değişikliklere neden olmuştur.Kültürlere saygının sorgulanmadığı, ulusalcı kamu hizmeti modeli, kitle iletişim araçlarının hüküm sürdüğü dönemlerde Avrupa'da ve Türkiye'de devlete ait televizyon kanalları, geleneksel seçkin kültür ve sanat eserleri olarak tanımlanan programlar yayınlamışlardır. Popüler kültür ürünleri, bu dönemde `kültür belirleyicileri' tarafından dışlanmıştır. Planlanan bir üst Türk Kültürü, kamu yayın organları ile geniş kitlelere benimsetilmeye çalışılmış görünmektedir. Türkiye'de 1990'lı yıllarda özel televizyonların kurulmaya başlaması ile, yayın hayatının oligopolleşme sürecinin yansımalarına tanık olunmuştur.1980 sonrası dönemde, Türkiye'de uygulanan ekonomi politikalarına ve teknolojik gelişmelere bağlı olarak yaşanan, hızlı toplumsal değişme süreci, çeşitli sorunları da beraberinde getirmiştir. Küreselleşme, geç kapitalizm ve kitle kültürü gibi kavramlar, kamuoyu ve sosyal bilimler tarafından incelenmeye alınmıştır. Elektronik teknolojisi, tüketim ekonomisi ve magazinelleşme gibi birbirleriyle hem neden sonuç, hem de etkileşim içindeki dinamikler üzerinde yükselen popüler kültür olgusu, kaygan zeminde yerini bulmaya çalışmıştır.Bu araştırmada, Türkiye'nin dünya ekonomik sistemine dahil oluş sürecinde kültürel yönden yaşananlar ele alınmıştır. Geniş kitlelere ulaşan, serbest piyasa düzenine geçmiş olan pazarın, ekonomik ve sosyal zihniyete etkisi somut olarak gözönüne alınarak, bu durumun Klasik Türk Müziği üzerindeki yansımaları irdelenmeye çalışılmış, Klasik Türk Müziği'nin önemli bir kültür ürünü ve kültür mirası olarak korunması, yaşatılabilmesi için bir strateji planlama ihtiyacından hareketle bir öneri geliştirilmek istenmiştir..Anahtar Kelimeler: Gelenek, Modernlik, Strateji, Pazarlama, Kültür | |
dc.description.abstract | In Classical Turkish Music, Turkish culture and art is one of the basic elements. Centuries, the traditions and beliefs connected to the Turkish people have adopted a form of life as the daily lives of all societies, music, art and expression. Very effective on the power of the Turkish society, Turkish Classical Music at the point of view, two major themes are present; idealized with a traditionalist approach and the contemporary understanding of classical Turkish music and Turkish music in the fix to ignore. Classical Turkish music as a result of both approaches remains far from the historical transformation, from the past until to present day is been understood in an ignorant way. Extremely rich history of Turkish Classical Music is also blocked to be tilting to the scientific. `To westernize` and `modernization` effort has been blocked the way of understanding Classical Turkish Music.In the 1980s, with the mass media and the private free democracy, human rights is accepted the Postmodernist theory which is started to affect daily life. Again this year, only to be a turning point for the economic order is not changed by globalization required the balance to be prepared, was brought to the restructuring. Information and communication tools in the field, technology is been used with products that resulted such as communities of life forms becoming a whole different size. Human-technology relations and the image brought life the music of popular culture, the impact on products that have led to important changes.While culture of respect is not questioned, a national model of public services was present, mass media in the period of reign in Europe and Turkey was the state television channels, the traditional elite culture were published. Popular culture products, in this period 'cultural determinants' are excluded by. Planned a top Turkish culture, public broadcasting bodies appeared to be working with the broad masses. In Turkey in the 1990s, began with the establishment of private television, broadcast as a witness to life is reflected oligopoly process.In the period after 1980?s, Turkey applied on the economy and technological developments in policies, the rapid process of social change which has brought various problems. Globalization, late capitalism and mass culture, such as concepts, public and social sciences, were to be reviewed. Electronic technology, such as consumer economics and magazine business reasoned with each other and resulted as the dynamic interaction on both the rising phenomenon of popular culture, trying to find its place in the marketplace.In this study, Turkey's inclusion in the world economic system in the process creates a living cultural aspect has been taken up. Wide-reaching audiences, the market history of the free market, as a tangible impact on economic and social mentality considering the reflection of this situation on the Turkish Classical Music is designed to explore.Key Points: Tradition, Modernity, Strategy, Marketing, Culture | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Klasik türk müziği`nde stratejik pazarlamanın rolü | |
dc.title.alternative | The role of stratejik marketing planning in classical Turkish music | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 340729 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239377 | |
dc.description.pages | 213 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |