Anadolu güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin dönemsel ses özelliklerine uygun batı müziği koro eğitimi dersi öğretiminde kullanılabilecek eserler üzerine antolojik bir çalışma önerisi
dc.contributor.advisor | Somakcı, Pınar | |
dc.contributor.author | Sezgin, Levent | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:31:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:31:03Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623200 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı ses gelişimi ve değişimi (mutasyon) döneminde olan Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerine uygun Batı Müziği Koro Eğitimi (BMKE) dersinde kullanılabilecek bir eser antolojisi önerisi oluşturmaktır.Yapılan araştırmalarda açıldığı günden bu yana Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri (AGSL)'nde okuyan ve bu okullardan mezun olan öğrencilerde ciddi ses kayıplarının yaşandığı gözlemlenmiştir. Ülkenin dört bir yanında açılan AGSL'nden her yıl yüzlerce müzik öğretmeni ve müzik sanatçısı olmaya aday öğrencilerin mezun olduğu düşünüldüğünde konunun önemi daha iyi ortaya çıkmaktadır.AGSL'nde yaşları itibariyle bedensel ve ruhsal gelişimini tamamlamamış, çocukluktan gençliğe geçilen, gelişme ve değişme (mutasyon) dönemi içerisinde bulunan öğrencilere eğitim verilmektedir. Bazı araştırmacılar bu dönemde ses eğitimine ara verilmesi gerektiğini düşünseler de genel olarak araştırmacılar ses eğitimine devam edilmesi ve sesin işler durumda tutulması konusunda hemfikir olmuş ve çeşitli yöntemler geliştirmişlerdir.Diğer ortaöğretim kurumlarından farklı olarak AGSL öğrencilerinin bu dönemde seslerini dinlendirmek gibi bir olanakları yoktur. Mesleki müzik eğitimi kapsamında seslerini yoğun bir şekilde kullanmak zorundadırlar. Bu nedenle, öğrencilerin seslerini aktif olarak kullandıkları derslerde, ses eğitimi ilkeleri ve mutasyon dönemine uygun materyal ve yöntemlerin kullanılması büyük önem taşımaktadır.Bireysel Ses Eğitimi dersinin son sınıfta olması nedeniyle öğrencilerin seslerini en yoğun kullandıkları derslerden biri olan Batı Müziği Koro Eğitimi (BMKE) dersi, döneme uygun ses eğitimi sürecini yürütme görevini üstlenmektedir. Bu nedenle BMKE dersi için seçilen materyaller ses sağlığını korumaya yönelik özellikler taşımak zorundadır.Yurtdışında ses değişimi ve gelişimi dönemindeki öğrencilerin hangi özellikte şarkılar söylemesi gerektiği konusunda pek çok araştırma yapılmış ve eserler önerilmiş olmasına karşın ülkemizde bu anlamda çok az çalışma yapılmış ve eser önerisinde bulunulmamıştır.Araştırmanın önemi, Türkiye'de ses değişimi ve gelişimi döneminde olan öğrencilere eser önerisinde bulunan ilk çalışma olması ve Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Batı Müziği Koro Eğitimi dersine dört yıl kaynaklık edebilecek özellik taşımasıdır.Araştırmada kaynak tarama ve kişisel görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Kaynak tarama sonucunda elde edilen eserler, ses değişimi ve gelişimi dönemine uygunluğu analiz edilerek Türkiye'nin her bölgesindeki AGSL'nin ihtiyaçlarına cevap verebilecek çeşitlilikte gruplandırılmıştır. Bir yıllık eğitim öğretim süreci 36 hafta olarak planlandığında bir eser için iki haftalık bir zaman gerektiği düşünülerek her sınıf için 18 eser seçilmiştir.Bu çalışma ile oluşturulan antoloji, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Batı Müziği Koro Eğitimi dersine yöneliktir ve bu alanda çalışan eğitimcilere öneri niteliğindedir. | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to form a suggestion of an anthology that can be used at Western Music Choral Training Classes and is also suitable for the students who are at the term of voice development and change (mutation) at Anatolian Fine Arts High Schools.It has been considered in the researches that the students who are studying or graduated from Anatolian Fine Arts High Schools have had considerable loss of voice since the establishment of these schools. The importance of the subject can be understood better when we consider that hundreds of students who are candidate to be a music teachers or musicians graduate from several Anatolian Fine Arts High Schools all around the country.At Anatolian Fine Arts High Schools, students who have not completed their physical and psychological development due to their age and who are at the period of development and change are trained. Even though some researchers think that voice training should be paused at this period, generally most researchers have agreed that voice training should continue and the voice should have a function. As a result, they have developed some methods for the training.Different from other schools, the students at Anatolian Fine Arts High Schools don?t have any chance to rest their voices. They have to use their voices very intensively for professional musical training. For this reason it is very important to use the materials and methods that are suitable for voice training in the mutation period at the classes in which students use their voices actively.Western Music Choral Training Classes in which the students use their voices quite intensively have a duty to carry out the process of suitable voice training as Personal Voice Training Classes take place during the last year of school. The materials chosen for Western Music Choral Training Classes have to have some characteristic to protect the voice health.Although many researches have been carried out in foreign countries concerning what kind of songs the students at the period of voice improvement and change should sing and some pieces of music have been advised, in our country only a few works have been carried out about this matter and no pieces of music have been recommended.The importance of this research is that it has a characteristic as being the first study which advices pieces of music for the students in Turkey who are at the period of voice improvement and change and it also can be a guide for Western Music Choral Training Classes at Anatolian Fine Arts High Schools for 4 years.Source scanning and personal interview methods have been used during the research. The pieces of music that have been achieved as a result of source scanning have been classified in diversity to meet all the needs of all regions in Anatolian Fine Arts High Schools around the country after analyzing its suitability for the period of voice improvement and change. As the process of training in a year is planned 36 weeks; 18 pieces of music have been chosen for each grades considering that two weeks is needed for each piece.The anthology formed by this research is intended for Western Music Choral Training Classes at Anatolian Fine Arts High Schools and it is a suggestion for the educators in this field. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Anadolu güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin dönemsel ses özelliklerine uygun batı müziği koro eğitimi dersi öğretiminde kullanılabilecek eserler üzerine antolojik bir çalışma önerisi | |
dc.title.alternative | A suggestion of an antology on pieces of music that can be used at western music choral training classes suitable for the periodical voice characteristics of the students at Anatolian fine arts high scools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Anthology | |
dc.subject.ytm | Anatolian high school of fine arts | |
dc.identifier.yokid | 348802 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 239385 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |