Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkın, Erdoğan
dc.contributor.authorTopoğlu, Göktuğ
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:59Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:59Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623187
dc.description.abstract21. Yüzyılda Uluslararası Pazarlamanın küresel eğilimi, değişen birçok faktörün etkisiyle ve gelişen birçok alanda teknolojik yeniliklerin de yardımıyla, yeni pazarlara erişmede kolaylık sağlayarak yeni ürünlerin geliştirilmesinde etkili olacak modern yöntem ve uygulamaların benimsenmesini teşvik etme yönündedir. Hedeflenen pazarın seçimi ve pazar stratejisi oluşturma, tüketicilerin ihtiyaçlarına en iyi cevap verecek en uygun pazarlama karmasının oluşturulmasını kolaylaştırmaktadır. Ülkeler, ulusal çıkarlarını sürdürülebilir kılmak için bölgesel bütünleşme hareketlerine katılarak uluslararası ekonomik birliktelikler oluşturmaktadırlar. Müşteri istek ve ihtiyaçları gözetilerek çağın gereklerine uygun olarak geliştirilen tekniklerle malların bu pazarlara sorunsuz ulaşması konusunda karşılaştıkları zorlukları en aza indirmeyi hedeflemektedirler. Türkiye, bu ekonomik bütünleşme hareketlerinin en önemlilerinden Avrupa Birliği içinde Gümrük Birliği anlaşmasını imzalayarak birçok kazanım elde etmiştir. Bununla birlikte, seçeneklerinde çeşitliliğe giderek, diğer yakın çevre ülkeleri ve bölgeleriyle oluşturabileceği ekonomik işbirliklerini bir fırsata dönüştürmesi ve sağlayacağı avantajları göz ardı etmemesi, dinamik pazarlama çevresi içinde daha etkin bir yapıya kavuşmasını sağlamlaştırmak için önemlidir.Bu çalışmada uluslararası pazarlamanın yeni eğilimleri, değişim sürecinde küresel pazarlama ve ticaret stratejileri, bunların Türkiye'ye etkisi açıklanmaya çalışılacaktır.Anahtar Kelimeler: Uluslararası Pazarlama, Küresel Eğilimler, Teknolojik Yenilikler
dc.description.abstractIn the 21st century, global trends of international marketing are inclined in the direction of encouraging modern methods and applications that would contribute to the efforts in creating new products helping reach new markets by means of technological developments observed in many fields and the changing factors in circumstances. Determining the target market and forming a market strategy helps create a successful marketing mix that responds to customers' needs in the best way possible.Countries are forming international ecomonic cooperations by joining regional integration movements in order to render their national interests sustainable. Paying regard to customers' desires and needs, they aim at minimizing difficulties encountered in reaching the markets troublefree with the help of tecniques developed in accordance with the requirements determined by the present time.Having signed the Customs Union agreement within one of the most important economic integration movements which is the Eurpean Union, Turkey has received considerable gains. Nevertheless, it is of great importance that Turkey diversify its options, turn the economic cooperations that could be established with the nearby countries into potential opportunities and don't rule out the benefits it would yield in order to ensure the acquisition of a more effective structure within the dynamic marketing environment.In this thesis, new trends of international marketing, global marketing and trade strategies during the change process and their effect on Turkey will be explained.Key Words: International Marketing, Global Trends, Technological Developmentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası pazarlamada yeni eğilimler ve bir araştırma
dc.title.alternativeNew trends in international marketing and a research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnological developments
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid361429
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264228
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess