Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkın, Erdoğan
dc.contributor.authorPaker, Senan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:59Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:59Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623186
dc.description.abstractSon yıllarda artan rekabet ortamı firmaları müşterilere daha hızlı ve sağlıklı ulaşmaya itmiştir. Fuarlar, bünyesinde diğer pazarlama kanallarını bulundurması nedeniyle firmaların son yıllarda kullandığı etkin bir pazarlama faaliyeti olmuştur.Fuarlara katılımlardaki artış sonucu fuarcılık sektörü ülkeler için daha önem teşkil etmiş ve devlet kurumları, fuar düzenleyicileri konuya daha önem vermeye başlamıştır. Son yıllarda Türkiye'nin bölgesel rakipleri olan Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri fuarcılık sektöründe Türkiye ile farkı açmışlar ve sektördeki fırsatı değerlendirmişlerdir. Bir fuarın uluslararası katılımcı ve ziyaretçileri bir araya getirmesi ve fuarın büyüme süreci, fuar düzenleyicisinin dış ve iç kaynaklar ile satış geliştirme yöntemlerini sağlıklı uygulamasına bağlıdır. Ancak bu süreçten önce devlet kurumları sektöre gereken önemi ve desteği vermelidir.Bu çalışmada fuar düzenleyicilerinin dış ve iç kaynaklar ile satış geliştirme faaliyetlerini nasıl gerçekleştirecekleri açıklanmaya çalışılacaktır. İç kaynaklar ve dış kaynaklar ile satış geliştirme faaliyetleri güncel bir uygulama ile de desteklenecektir.Anahtar Kelimeler : Dış ve İç Kaynaklar ile Satış Geliştirme, Fuarlar, Pazarlama Kanalları, Devlet Kurumları
dc.description.abstractIn recent years, increasingly competitive environment has let the companies to reach out their custumers in a quicker and healthier way.Exhibitions have been the most effective marketing activities used by companies in recent years due to the fact that it contains other marketing channels in it self.Exhibition industry has become much important for the countries due to the result of increased participation in exhibitions and government agencies, exhibition organisers have been taking cognizance of this issue. In recent years, Turkey's regional rivals; Russia and the United Arab Emirates have widened the gap with Turkey and seized the opportunity in exhibition sector. An exhibition?s intent to bring together international exhibitors and visitors and the growth of the exhibition process depends on the fair organizer?s ability to practice sales development methods and external-internal resources in a healty way. However, before this process government agencies should provide the necessary importance and support to the sector .This study attemps to examine in which way fair organizes should practice external-internal resources in sales development activities.Sales development activities via internal-external resources will be studied to explain with a current application.Key Words: Sales Development Methods with External and Internal Resources, Exhibitions, Marketing Channels, Governmental Bodies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSatış geliştirme yöntemi olarak fuarcılık ve güncel bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing channels
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSales promotion
dc.subject.ytmFairs
dc.identifier.yokid365714
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264232
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess