Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldızhan, Memet Şan
dc.contributor.authorBalkan, Yavuz
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:56Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:56Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623177
dc.description.abstractHazırlanan bu çalısmada, insan beynine farkında olmadan sessiz ve gizlice kodlananiktidar iliskileri ve kadının toplum içindeki ikincil konumuna dikkat çekilmistir. Medyada,kadın imgesi içi bosaltılıp sırf güzelliğe ve cinselliğe indirgenerek, erkek beğenisinesunulmustur. Aynı yapı masallarda da vardır; siddet bile olumlu, mesru bir özellik kazanır.Reklam dünyası, gerçek dünyanın göstergelerini kullansa bile aslında gerçek dısıdır. Gerçekdısı dünyanın bir göstergesi, bu dünyadan bir sunus yapar. Reklamın içeriğinde saf ve masumgörüntünün altında toplumun kadınlara bakıs açısını yansıtan ideolojik bir söylemi olduğubilinmektedir. Kitlelere yönelik olarak yapılan telkinler, bilinçaltına yerlesen ve gündelikyasantımızda da amaçladığımız olgular haline gelebilir.Anahtar Kelimeler:Reklam, pazarlama, kadın
dc.description.abstractIn this study, it is focused on power relations that are coded to human brain silently andsecretly and also to secondary status of woman in social life.Women lost their meaning andwere presented to man by means of only focusing on their beauty and sexual elements bymedia. We can see the same stucture also in this stories; evenviolence has a positive and lawful feature. Actually, advertisement uses elements of realworld even though it is unreal. A sign of unreal world makes a presentation from this world. Itis known that there is an ideological discourse inside advertisement that reflects point of viewof society to woman under simple and innocence view of advertisement. The suggestions tomasses can be our facts that are imbedded in our subconscious and also to our facts that weaim in daily life.Key Words: Advertisement, Marketing, Womanen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleReklam pazarlaması ve kadın
dc.title.alternativeAdvertisemant marketing and woman
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmWomen image
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid369954
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264230
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess