Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetinkaya, Yalçın
dc.contributor.authorDemirçe, Hüseyin
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:55Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:55Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623170
dc.description.abstractBu çalışma konservatuvarlarda, klarnet eğitimi gören öğrencilerin diyafram geliştirme teknikleri üzerine yapılan ilk çalışmadır. Klarnet eğitimi gören öğrencilerin diyaframlarını doğru kullanma düzeyleri ve diyafram nefeslerini geliştirmeye yönelik çalışmaların belirlenmeye çalışılması araştırmamızın amacını oluşturmaktadır. Çalışmamızda diyafram ve diyafram nefesi ile ilgili verilere kaynak tarama yolu ile öğrencilerin diyafram nefesini kullanma ve geliştirme düzeylerini ölçmeye yönelik elde edilen verilere ise anket yolu ile ulaşılmıştır.Araştırma, üç bölüm altında ele alınmıştır. Birinci bölümde, klarnetin tarihi ve çeşitleri hakkında, ikinci bölümde klarnetin Türkiye'deki tarihi ve konservatuvarlara girişi ile ilgili olarak bilgi verilmiştir. Son bölümde ise konservatuvarlarda klarnet eğitimi gören öğrencilerin diyafram geliştirme yöntemlerinin önemi vurgulanmıştır.Yapılan anket araştırması ve bu anketlerden elde edilen bulguların analizleri sonucunda konservatuvarlarda eğitim gören klarnet bölümü öğrencilerinin, ilk derslerden itibaren diyafram nefesi konusunda genel bilgileri öğrendikleri görülmüştür. Bu konu ile ilgili detaylı tüm çalışmaları öğretmenleri ile birlikte uygulamalı olarak çalıştıkları saptanmıştır.Anketleri cevaplandıran öğrencilerin verdikleri bilgilere dayanarak klarnet eğitimi alan öğrencilerin çoğunluğunun, klarnette yapılan tüm nüanslar ve güzel, etkili bir ton elde edebilmek için diyafram nefesi kullanmanın gerekliliğine katıldıkları tespit edilmiştir.Klarnet öğrencilerinin, klarnet öğretmenlerinin diyafram geliştirme yöntemleri konusuna hâkim olduklarını düşünmeleri, öğrencilerin üzerinde olumlu izlenimler bırakmaları bakımından önem taşımaktadır.
dc.description.abstractThis is the first study about diaphragm development methods of clarinet department students at conservatory. The main purpose of this study is level of right diaphragm usage for clarinet students and to determine the ways of diaphragmatic breathing development.In this study, the data about diaphragm and diaphragmatic breathing is reached by scanning source way and also the data related to measuring usage and development level of diaphragmatic breathing is reached by surveys.The study is discussed in three chapters. First chapter is about the history and kinds of clarinet and In the second chapter Turkish history of clarinet and its access to conservatory has been taken. In the third and last chapter the importance of diaphragm development methods for clarinet students at conservatory has been emphasized.At the results of survey and analysis of survey symptoms; it is pointed out that clarinet students at conservatory are learning general information about diaphragmatic breathing from the beginning of the first lesson. And it is determined that they are practising details of this subject with their teachers.Referring the given information of students who answered the survey; it is indicated that the most of the clarinet students agree with the necessity of using diaphragmatic breathing to get good and effective tones and nuances with clarinet.The clarinet students? thoughts about the teachers proficiency with diaphragm development methods have importance in terms of the teachers leave a positive impression on the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKonservatuvarlardaki klarnet bölümü öğrencilerinin diyafram geliştirme yöntemleri
dc.title.alternativeDiaphragm development methods of clarinet department students in conservatory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmClarinet
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmDiaphragm
dc.subject.ytmConservatory
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.identifier.yokid373058
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264240
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess