dc.contributor.advisor | Dağbatıran, Kubilay | |
dc.contributor.author | Gülpinar, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:30:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:30:53Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623162 | |
dc.description.abstract | Gelişen toplumda, teknolojinin hızla geliştiği, insanın kendisini tanıması konusunda da önemli adımların atıldığı bir dönemdir. Zihinsel ve davranış işleyişlerin bilimi olarak adlandırılan psikoloji alanındaki gelişmeler, çocuk psikolojisinin ortaya çıkmasına uygun bir zemin hazırlamıştır.Toplumların eğitim düzeyi, çocuklara sağladıkları planlarla değerlendirilir. Bunun için günümüz çocukları, eski dönem çocuklarına göre eğitici araç, gereç, oyuncak, teknolojik materyaller ve kitap bolluğu içinde yetişiyor. Fakat toplumlar uygarlığın en son çıkan farklılıklarından payını aldıkça ortaya sorunlar çıkıyor. Burada aileler ve eğitimciler için, `` çocuğu zararlı etkilerden korumak '' düşündüren bir konu olmaya başlıyor.Bunun için ailelere ve eğitimcilere çocuk kitap resimleri, içeriği, anlatımı ve yaratıcılığı açısından doğru seçim yapmak için çok görev düşüyor. Bir o kadar hızla artan yayınlar içinde çocuklara ne tür kitaplar okutmalı, hangilerini yasaklamalı? Okuma alışkanlığı en kolay ve zevkli olarak nasıl kazandırılmalı? Faydalı olanı zararlı olandan nasıl fark edebilmeli? Çocukların davranışlarının bozulmasında, iletişim aracının payı nelerdir? Çocuk kitaplarının hazırlanmasında yayıncının, tüketicinin önemi nedir? Günümüzdeki çocuk kitapları okuma alışkanlığı konusunda istenilen yerde mi? Bilgili ve eleştiri yeteneğine sahip bir toplum oluşturmak için çocuk kitapları yeterli mi? Görsel olarak çocuk kitaplarının yaşlara göre dağılımı açısından, estetik olarak ve içerik, fiziksel özellikleri açısından kitaplar doğru incelenerek yapılıyor mu? Bu çalışmada yukarıda ki sorulara yanıtlar aranmış ve bu yanıtlar öncelikle çocuğun gelişimi, resim ve kitapların ilişkisi illüstrasyon ve tarihi gelişimi, çocuk kitaplarında yayıncının, tasarımcının ve tüketicinin durumu gibi başlıklarla ele alınarak, kaynak edinerek, araştırmalar ve röportajlar yapılarak anketlerle oluşturulmuştur.Çocuklar için, çocuk kitaplarının anlatılmasında içeriği açısından resimlenmesinde çocuğun yaşı, psikolojisi iç dünyasının da zenginliği göz önünde olmalıdır. En önemlisi de resimleyiciden çok zengin bir hayal gücü, yaratıcı çizim, çocuktaki zihinsel ve fiziksel gelişmeyi anlama yeteneği beklenir. Gelişmiş ülkelerin kitapları ile, bizim kitaplarımız karşılaştırıldığında, aradaki düzey farkının büyük olduğunu farkına varmaktayız. Çoğunlukla üçüncü hamura bastırılmış, zevksiz illüstrasyonlarla üst üste hiçbir düzen fikri düşünülmeden yerleştirilmiş metinlerle, güç okuma yazı karakterleri ile hazırlanılmış bu kitaplarla çocukların estetik beğenilerinin geliştirildiği söylenemez. Bunun sonucunda en büyük pay yayıncılara aittir. Yayıncının sorumluluğu burada öne çıkmaktadır. Yayıncılar, çocuk kitapları yayımcılığının bir ticari faaliyet olma düşüncesinden çıkarmalıdır.Çocuk kitaplarında kaliteyi etkileyen en önemli değerlerden biride tüketen toplumun durumudur. Ekonomik koşulları, okuma alışkanlığı çocuk kitaplarının niteliğini tüketicinin bakış açısından belirler. Çocuk kitapları satışı yeterince oluşmamasından, yayıncı, resimleyici ve okuyucu bu durumdan olumsuz etkilenmektedirler. | |
dc.description.abstract | We are in a period where technology advances rapidly, where men take huge steps to recognize themselves in a developing society. The developments made in the field of psychology, called as the science of the functioning of mental and behavioral patterns, has paved the very way for child psychology.The educational level of the societies is evaluated by the plans they provide for the children. Today's children grow up in the abundance of materials, toys, technologic materials and books when it is educationally compared to former children. However as the societies have their shares on the recent differences created by the civilization, there emerge some problems. Here is the point where the question of `How can we protect the child from the detrimental effects?` starts rising as an ominous issue for the families and educators.So the mission of choosing the proper book pictures, contents, narration and creativity falls to the families and educators. What kind of books should we teach to children and which ones should be restrained among all the publications which increase in number in such a pace? How should the children be indoctrinated that the reading habit is simple and enjoyable? How should we teach children to distinguish the beneficial thing from the detrimental one? What is the role of communication devices in the misbehavior of children? What is the role of the publishers and consumers in the preparation of children's books? Are the children's books of today at desired level with regard to reading habit? Are children's books efficient enough to create an intellectual society with the ability of criticism? Answers have been sought for such questions as `Is the visual distribution of children's books according to the age range made correctly considering the aesthetic, content and physical features of the book?` and answers to those questions have been put forward as questionnaires by primarily taking into consideration such headings as the child's development, the relation between pictures and books, illustration and its historical development, the role of publisher, designer and consumer in children's books and by making researches and interviews.The age, psychology and richness of the inner world of the child should be taken into account in the narration of children's books and in the illustration of them in terms of their content. Above all, the illustrator is expected to have a prosperous creativity, a creative illustration and sympathize with the physical development.When the books of developed countries are compared to our books, we recognize that there is a huge level gap between them. It is unspeakable that the aesthetic credits of the children are not developed with books which are mostly published on third quality papers and are prepared with texts with no alignment and with hardly legible typefaces. Publishers have the biggest responsibility over those issues. The responsibility of the publisher comes exceedingly to the forefront. So the publishers should be made aware of the fact that the publishing of children's books is not a commercial activity.One of the figures that affect the quality of the children's books is the situation of the consumer society. The economic conditions and the reading habit of the society determine the quality of the children's books and the standpoint of the consumer. The fact that children's books sale is not adequate affects the publisher, illustrator and reader in a negative way. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Görsel kavramlar, illüstrasyon ve çocuk kitapları | |
dc.title.alternative | Visubal terms, illustration and children books | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Visual design | |
dc.subject.ytm | Book design | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Illustrated books | |
dc.identifier.yokid | 374360 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264243 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |