Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahintürk, Hasan
dc.contributor.authorSüsler, Umut Abdül
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:50Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:50Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623152
dc.description.abstractBu çalışma, sahne sanatları dünyasında, 1900'ler sonrasında performans sanatçısının bedeni üzerine yapılan yeni çalışmalar üzerine gerçekleştirilmiş ve Japon kökenli tiyatro rejisörü Tadashi Suzuki metodu incelenmiştir. Temelde, bedensel tiyatronun sınırlandırılması, için beden odaklı tiyatro çeşitleri ve rejisörleri incelenmiş ve T. Suzuki ile örtüştürülmüştür. Suzuki'nin yöntemi üzerinden konuşulmuştur. Elbette ki çalışma içerisinde bedeni anlamaya yönelik düşünce ve tanımlamalara da yer verilmiş, `'Hareket Olgusu'' adlı kısımda öncelikle performans sanatçısının enerjisi ve dengesi üzerine kısa ve öz bir bakış gerçekleştirilmiştir. Çalışmada izlenen süreç, üzerinde çalışılan T. Suzuki'nin geldiği kültüre kısa bir bakış yapılmış ve ardından, konuşulacak konunun beden temelli olduğu düşünülerek, hareket, beden, enerji ve denge üzerine bir bölümle çalışma desteklenmiştir. Suzuki'ye, çağının başlangıcında benzer ve önder çalışmalar gerçekleştiren iki tiyatro yönetmeni Meyerhold ve Grotowski'nin çalışma biçimleri incelenmeye çalışılmıştır. Sonuca gidilirken, Suzuki üzerinden günümüz dünyasında bedenin sahnede ne noktaya nerelerden geçerek geldiği görülmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Beden, Enerji, Denge, Hareket
dc.description.abstractIn this work, at the world of performing arts after of 1900, working in these performers captured on the body were carried out on a new study and Japanese Theatre director Tadashi Suzuki method was investigated based. Physical limitations of the theater and the kind of body-oriented theater director is to continue investigating in this thesis and was overlapped with T Suzuki. Suzuki?s method was talked over. For sure, in this study, there are minds and definitions were included to understand body. At the part of ?Movement Phenomenon? there is concise description over the energy and balance of performance artists. The study on process, it has been looked over into the culture that T.Suzuki cames and it will be talk about the body was believed to be based, movement, body, energy and balance was supported in the work of one part. To Suzuki at the begining of this era, similar and leader of studies conducted by two theater director, Meyerhold and Grotowski?s study essences had been investigated .While going to result at today?s world, it was be investigated over the Suzuki, how to come at this current position body at the scene.Keywords: Body, Energy, Balance, Movementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleBedensel tiyatro ve bir model olarak Tadashi Suzuki yöntemi
dc.title.alternativePhysical theatre and Tadashi Suzuki method as a model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTiyatro Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmTheatre
dc.subject.ytmBody
dc.subject.ytmSuzuki, Tadashi
dc.identifier.yokid381856
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264255
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess