Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Savaş
dc.contributor.authorUraler, Lemi Berk
dc.date.accessioned2021-05-08T06:30:44Z
dc.date.available2021-05-08T06:30:44Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623129
dc.description.abstractAmbalajın günümüzdeki önemi kaçınılmazdır. Koruma, satış, iletişim ve kolaylık gibi özelliklere sahip olan ambalajlar, grafik tasarım dilleri ile de kendi aralarında farklılaşarak öne çıkma çabasındadırlar.Ön plana çıkan ürünlerin ortak özellikleri, kendilerini rahatlıkla ifade edebilmeleri, ürün vaadlerini verdikleri görsel mesajlar ile iletebilmeleri ve markanın imzası olan logoyu en etkili şekilde konumlandırmalarıdır. Ambalaj üzerindeki logonun, ürün vaadi ile örtüşmesi oldukça önemlidir. Bu vaadler, hedef kitle ile iletişime girdiği için verilen mesajların doğru ve yerinde kullanılması gerekmektedir.Verdiği mesajlarla marka ve ürün iletişimi sağlayan logonun teknik alt yapısı ise oldukça önemlidir. Bu sayede doğru mesajlar doğru hedef kitleye ulaşacaktır.Bu çalışma logoların söz konusu teknik alt yapılarını irdeleyerek, ürün ile aralarındaki bağları tespit etme amacı ile hazırlanmıştır.
dc.description.abstractToday, the importance of packing is inevitable. Packages which have features like protection, selling, communication and easiness, are coming forward with their graphic design and making difference between themselves.Common features of the products which are differanciating themselves by their graphic design are the following; They express themselves easly, conduct visual messages of product promises and positioning the logo by the most effective way which is the signature of the brands. It is very important that the logo to overlap with the product?s promise. These promises have to be used correctly and congruously since they are communicated with the targeted group.The technical structure of the logo is also very important. The logo carries the message of the brand and the product. By this way, right massages reach to right target group.This study examines technical structure of logos in order to determine their connection with the product.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİçeriklerine göre ambalaj tasarımlarında logonun konumu ve teknik altyapısı
dc.title.alternativeThe position of logo and its technical structure in the design of packaging materials (Based on its content)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmLogo
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmPackaging design
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmAesthetics
dc.identifier.yokid395054
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279990
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess