dc.contributor.advisor | Özaydın, Sabri | |
dc.contributor.author | Kaya, Musa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:30:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:30:42Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623122 | |
dc.description.abstract | Kurgu, bir filmin çevrilişi sırasında elde edilen film parçacıkları arasında seçim yapma, bunları senaryodaki sıralara göre dizme, bu çekimlerin uzunluklarını saptama, çekimlerin içerik yönünden ilişkilerini göz önünde bulundurma ve bunları belirli bir anlatıma göre düzenleme işidir.Kuşkusuz her sanatın kendine özgü bir dili vardır. Teknolojik gelişmelerden en çok etkilenen, kendisi için teknoloji yaratılan sanatların başında gelen sinema, gelişmeler ışığında özgün bir dile kavuşmuştur. Bu dilin oluşturulmasında kurgu çok önemli bir rol üstlenmiştir. Film dilinin temelini oluşturan kurgu, bu kitap kapsamında; Fransa'da André Bazin; Amerika'da David Wark Griffith ve Edwin Stanton Porter, SSCB'de Biçimci Sinema Akımını yaratan (Sergei Mihailoviç Eisenstein, Lev Vladimiroviç Kuleshov, Dziga Vertov, Vsevolod Illarinoviç Pudovkin.) yönetmenlerin savları doğrultusunda araştırılmıştır. Kimi karşı görüşlere karşın, kurgunun sinemadaki görevini tamamlamadığı, sinema sanat olarak kalacaksa, kurgunun görevini sonsuza kadar sürdüreceği, çağdaş filmlerden çıkarılan örneklerle de ortaya konulmuştur.Sinemada kurgunun doğuşu, gelişimi, kullanılışı, çeşitleri ve önemini vurgulayan sinema adamlarına karşı geliştirilen karşıt düşünceler irdelenmiştir. Kurgunun, diğer sinema dili öğeleri ışık, renk, müzik, replik, ses, silme/mutlak sessizlik, seçilmiş nesne, seçilmiş kostüm, kamera hareketleri, mekân düzenlemesi, kadraj tercihi, atmosfer vb. arasında özel bir yeri bulunmaktadır. Öyleyse kurgunun görevini tamamladığının söylenmesi doğru olamaz. Kurgunun görevini tamamladığı düşüncesinin yanlış olduğu çağdaş sinemanın önemli filmlerinden seçilen örneklerle ortaya konulmuştur. Çalışmada, kurgu öğesinin ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi, sinemanın sanat olmasındaki rolü ve sinemacıların kurgunun gelişimine bakışı araştırılmıştır. Ayrıca, teknolojik gelişimle birlikte mekanik kurgudan, elektronik kurguya geçiş süreci de irdelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Film editing is selecting the shots of a film which are produced while making a movie and ordering them in rows due to the script, maintaining the durations of the shots in relation with the content, and arranging them according to a particular expression.All kinds of art, unquestionably has a unique language of its own. Cinema, which is much affected of technological developments and going on creating its own technologies, has also developed its unique language through the years. Editing played a very important role in the creation of this language. In this dissertation, editing, the basis of the film language, has been researched within the perspectives of André Bazin in France; David W. Griffith and Edwin Stanton Porter in America and Sergei Mikhailovich Eisenstein, Lev Vladimirovich Kuleshov, Dziga Vertov, Vsevolod Illarinovich Pudovkin, the directors and creators of Formalist Film in the Union of Soviet Socialist Republics. The task of film editing has not been completed yet and the editing will proceed progressing as long as the cinema exists an art. This is defended with examples extracted from contemporary movies, against some opposing views.The contrasting ideas which were developed against the film-makers who emphasized the importance of film editing, giving birth to it, helping its development, using various types of editing; have also been explicated. Editing has a special importance among the other elements of film language such as the light, color, music, dialogue, sound, absolute silence, selected object, selected costume, camera movements, art direction, choice of framing, atmosphere, etc. Then, it is surely not correct to say that the editing has completed its task in film making. In this study, the reveal of editing and its historical development, its role of making cinema an art form and the film-makers? point of view for the development of editing have been inquired. Besides the technological development, the process of passing from the mechanical editing to electronic digital editing has also been analysed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Sinemada kurgu ve kurgunun sinemaya etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fotoğraf ve Video Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Fiction | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Stage arts | |
dc.identifier.yokid | 396443 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279993 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |