Cüneyd Orhon`un kemençe icrasının özellikleri
dc.contributor.advisor | Çolakoğlu Sarı, Gözde | |
dc.contributor.author | Halili, Sercan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:30:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:30:42Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623121 | |
dc.description.abstract | Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Yüksek Lisans Tezi olarak hazırlanan bu çalışma 6 bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın amacı 20. yüzyıl kemençe icrasının dönüm noktasında yer alan, üç telli kemençe icracısı olmasının yanı sıra, dört telli kemençeyi Türk Makam Müziği eğitimi ve icrasına kazandıran Cüneyd Orhon'un kemençe icrasının özelliklerini incelemektir.Giriş bölümünde çalışmanın amacı, kapsamı ve araştırmada kullanılan yöntemlerden söz edilmiştir.2. bölümde Cüneyd Orhon'un hayatı otobiyografi yöntemi ile incelenmiştir. Sanatçı kişiliği, aldığı musiki eğitimi, sanat alanında yaptığı çalışmalar, yetiştirdiği öğrencileri, notislik ve soliste refakat yönleri ve ayrıca dört telli kemençenin Türk Müziği eğitiminde Cüneyd Orhon ile var oluş süreci yapılan röportajlardan da destek alınarak, incelenerek anlatılmıştır.3. bölümde Orhon'un üç ve dört telli kemençeler ile yaptığı taksimleri analizi edilmiştir. üç telli kemençe ile yaptığı Hüseyni makamındaki ve dört telli kemençeyle yaptığı Hicaz makamındaki taksimleri notaya alınarak, icra özelikleri incelenmiştir.4. bölümde Orhon'un üç telli kemençe icrasından Neyzen Tevfik Kolaylı'nın Nihavend Saz Semaisi, dört telli kemençe icrasından Refik Talat Alpman'ın Mahur Saz Semaisi irdelenmiş, bu eserlerin tüm haneleri ve icrada bulunan bütün teslimler ayrı ayrı analiz edilmiştir. TRT notalarının ve tarafımızdan yazılan notaların tamamı EK'ler bölümünde verilmiştir.5. bölümde 3. ve 4. bölümde notaya alınan icraların özellikleri ve analizleri değerlendirilmiştir. İcra analizi için temel konu başlıkları; sağ ve sol el teknikleri, sazından çıkardığı ton, icra sırasında kullandığı grupetto ve vibrato stili ve eser içindeki oktav değişiklikleridir. Bu bölümde Orhon icrasının genel özellikleri anlatılmış, onu diğer icracılardan ayıran özelliklere değinilmiştir.Sonuç bölümünde yapılan araştırmalar ile elde edilen bilgi ve bulgulara yer verilmiş, Orhon ile ilgili çeşitli medya organlarında çıkmış yazılar Ek'ler bölümünde sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This study which has been prepared as the master?s degree thesis of Haliç University, Institute of Social Sciences, consists of six sections. The study serves the purpose of analyzing the characteristics of the kemence performance of Cüneyd Orhon who made the four-stringed kemence used in the education and performance of Turkish Makam Music besides being one of the most important three-stringed kemence performer of twentieth century.Purpose and scope of this study and the methods used in this research are mentioned in the beginning section.In the second section Cüneyd Orhon?s life is analyzed by way of autobiography method. His artistic profile, musical education background, his works in the field of art, his students, his notating characteristic and accompanying the soloist manner of him and additionally, existence period of the four-stringed kemence in Turkish Makam Music by virtue of Cüneyd Orhon have been explained by taking support of the reportages.In the third section, his instrumental solos made via three-stringed kemence in Hicaz Music and with four-stringed kemence in Hüseyni Music notated and performance characteristics analyzed.In the fourth section, Nihavend Saz Semai of Neyzen Tevfik Kolaylı as one of the sample of three-stringed kemence performances of Mr. Orhon and Mahur Saz Semai of Refik Talat Alpman as one of the sample of four-stringed kemence performances of Mr. Orhon examined and all sections of these music and ?teslim? parts in the performance separately analyzed. All of the TRT notations and other notation written by us are indicated in the ?Attachments? section.In the fifth section, characteristics of the performances that are notated in the third and the fourth section evaluated. Main headings for the performance analysis are; right and left hand techniques, tone of the instrument, ?grupetto and ?vibrato? styles used by him during his performance, octave changes in the music. In this section, general performance characteristics of Mr. Orhon and distinctive characteristics which differ from other performers are stated.In the conclusion section, information and discoveries that are gained by way of researches are included and writings declared in various media organs are submitted in the ?Attachment? section. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Cüneyd Orhon`un kemençe icrasının özellikleri | |
dc.title.alternative | Kemence performance characteristics of Cuneyd Orhon | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Music art | |
dc.subject.ytm | Kemancha | |
dc.subject.ytm | Orhon, Cüneyd | |
dc.identifier.yokid | 400643 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296304 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Türk Musikisi Sanat Dalı |