Güncel animasyon teknolojilerinin film jeneriklerine etkisi
dc.contributor.advisor | Karapınar, Demet | |
dc.contributor.author | Akkaya, Alp | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T06:30:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T06:30:41Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623120 | |
dc.description.abstract | Hareketli görüntünün gelişimi ile beraber sinemada kullanılan teknik alt yapıda da yenilikler ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada teknoloji ile tasarımın birbiri ile olan etkileşiminin en önemli örneklerinden biri olan film jeneriklerinde animasyon kullanımı incelenmiştir.Bu çalışma kapsamında animasyon, sinemasal anlam ve anlatımı aracı olarak değerlendirilmiş, animasyon yaratım tekniğinin değişimi ve gelişimi incelenmiştir. Film jenerikleri, filmde yer alan oyuncuları ve teknik kadroyu sunmanın ötesinde bağımsız, kendi içlerinde sanatsal birer küçük film olmuşlardır. Tasarımcının tarzını ve etkilendiği sanatsal akımları yansıtan ve filmin konusuna ait çeşitli ipuçları ile izleyicinin bilinçaltına gönderme yapan birer yapıt haline gelmişlerdir. Aynı zamanda, filmin promosyon malzemelerinin devamı veya öncüsü olmuş, grafik tasarımı filme taşıyan, izleyiciye tür ve konuya ilişkin bilgi veren bir alan olarak kullanılmışlardır.Bilgisayarın gelişmesi ve bu endüstiriye girmesiyle, tipografi ve arka planlar üzerinde daha fazla müdahale imkanı doğmuştur. Ayrıca teknolojinin ucuzlaması birçok orta ve küçük ölçekli tasarım stüdyolarının bu alana kayıp üretim yapmasına olanak sağlamıştır. Bu çalışmada; önemi henüz anlaşılan animasyon teknolojilerinin film jeneriklerinde kullanılma süreci, belli başlı örnekler sunularak incelenmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | With the development of moving images in cinema technical innovations in sub-structure have emerged. This study focuses on the animation techniques which is the most important notion between technology and generic as a tool of advertisement.In this study animation was evaluated as means of cinematic meaning and expression notion, and development of animation creating techniques was examined. Film generic designs, beyond the presentations of cast and crews in the movies, are considered as minor, artistic, short movies on their own. These minor artistic films were reflections of both the designers style and the genres that the designer was influenced by, thus sending some clues to the viewer?s subconciousness. In the mean time, these short introductory films are considered as one of the major components of the film?s promotional materials, thus, they are used to give introductions to the audiance about the film?s genre and the topic.With the development of computer technology and involving computer to the industry, more opportunities of interaction with typography and backgrounds was arised. In addition, as the mentioned technology became more available the opportunity for a lot of middle and low scaled designers to enter this business is created. In this study, the history of animation techniques used in film generics are argued with specific examples. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Güncel animasyon teknolojilerinin film jeneriklerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of current animation technologies to the film generics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Animation | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Generic | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Graphics | |
dc.subject.ytm | Animation art | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Computer usage | |
dc.identifier.yokid | 403753 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 296287 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Sanat Dalı |